måndag 21 november 2011

minnsebilden satt kvar..

Då var denna dagen slut den med, har hunnit med det jag skulle trots att jag sov till halv elva ;)
Mysig lunch med goa Jessica i Habo fick inleda allt, pratade om allt möjligt och jag insåg att jag faktiskt är rätt säker på vad jag vill numera! Äntligen! Efter det blev det att inhandla burkmat till hundarna och spårfoder då det började ta slut. En sak är säker och det är att man blir allt annat än rik på att spåra!


Lilla nakenschäfern ;)
Zo fick ett rakt spår med fyra apporter och idag var jag förberedd på att de inte skulle bli som jag ville [glömmer bort att hon faktiskt inte KAN..] Som jag sa igår hoppades jag att hon skulle ha kvar minnesbilden från igår och det hade hon! Det ihop med att jag var rättvis resulterade i att det gick bättre och bättre. Apporterna blev roligar och roligare och fokuset på spåret växte. Så med några fler spår på detta sätt så ska vi nog kunna få det hela att funka på ett sätt vi båda gillar! hon får markera sina apporter och jag får koncentrationen i spåret. Hoppas jag!



Heffa fick ett spår på 420 meter och fyra vinklar. Måste hitta på något smart vad det gäller att ha full fokus från början, han börjar bra sen kollar han om det går att fuska innan han koncentrerar sig igen. Tips?
Har egentligen inget mer att klaga på för efter en korrigering [ en kramning i linan ] i mitten av första sträckan så spårar han bara bättre och bättre. Han löste till och med tredje vinkeln på ett fint sätt, den var utan näring då jag ville kolla av om han börjat fatta vad det hela handlar om. Så mammas gris var mer än älskad när vi var klara. Trött var han inte heller så lite spårkondition börjar han allt så den lilla Prinsen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar