tisdag 29 maj 2012

Hon heter Tove inte Amanda..!

Givetvis var jag på dragträning med TOVE och inte Amanda, att jag aldrig lär mig...! Toves mamma hängde på hon med. Alltid roligt att vara flera!
Blev en runda på ca 3,5km där Zo fick börja med att gå i mitten och sedan sist. Hade grälat lite på henne innan start att hon inte skulle bry sig om Lova [hunden Toves mamma körde och som gick först] vilket gjorde att hon sedan inte ville ligga för nära. Så fort vi kom ikapp blev hon osäker och sökte sig till mig, vi lät därför Rejwen springa om och då vaknade damen till.
Det märks att energin inte är den samma i henne som tidigare, hon har inte hunnit ladda upp än sedan hon började äta.


Planen är att lösspringa henne en hel del framöver för att få upp farten och konditionen. Just nu ger hon ju allt tills hon inte orkar mer och då slår hon över till passgång.. Passet idag avslutades i alla fall med att hon fick springa om Lova vilket jag tror var bra för henne :)




Lillfjanten som också var med fick två pass med startträning och hon börjar greppa vad det hela handlar om. Som vi kör nu så får hon starta med linan spänd sen springer jag med någon meter innan jag släpper linan och hon får springa sista biten själv. Ni ser själva på filmen :)







För stunden är det Mikkeräv eller frisbeen som ligger i slutet där mikke är storfavoriten. Bara därför så lyckades jag kasta upp honom i en hög björk och fick ägna åtskilliga minuter åt att få ned honom. Stenar, linor, skrik osv testades innan jag gick lös på ett litet träd. Det fick sätta livet till för att jag skulle få ner Mikke åt en mycket orolig valp som satt och tittade på. Men han hon ner. Tillslut!

Hoppas att han inte var höjd rädd! 



2 kommentarer: