söndag 23 december 2012

Flygande jycke

Det här med skidor är faktiskt kul, väldigt kul till och med även om jag fortfarande suger på det. Att min lilla idiot prinsessa tycker att de är asgrymt gör inte saken värre. Hon skiner upp som en glittrande diamant när selen åker på. Vi går in i en bubbla och de är vi som njuter.

Idag blev det dock ingen längre tur. Iskallt och tokblåsigt gjorde att spåren var tungåkta på många ställen då driver blidats. Eftersom Rappi fortfarande är liten och inte van vid att dra själv ville jag inte pressa henne så efter ett varv och en fet vurpa [missade en vall och de tog tvärstopp. Magplask] så fick det räcka. Bättre att köra på när jag kan hjälpa till mer och spåren är lite lättare så hon får behålla sin positiva attityd.

Ska ta tag i Zos skräck med. Är inte helt överens med mig själv vad som kommer bli bäst men jag har en idé som jag tror kan funka även om jag sätter min kropp på spel. Men vad vore livet utan lite spänning ;) haha.

Ska snart åka och jobba och i natt kommer jag ha MYCKET tid att fila på de sista i mitt och Rappis träning program. Läsa lite och fundera vad som passar oss [Eller mest mig då den lilla går med på allt]. Hon passade på att ge mig en fläskläpp och en missfärgad tröja innan skidturen idag. Farfar skulle på promenad och kom för att lämna henne. Han släpper henne en bit ifrån mig var på jag vet att hon kommer hoppa upp i famnen på mig [ni som känner oss vet vilken baby sits hon sätter sig på ]. Fångar den flygande jycken. Blir nockad & känner läppen svälla. Släpper ner henne efter ett tag och blir påmind om att hon löper.... Hela tröjan är blodig. Mindre mysigt. Väldigt äckligt faktiskt.

Bjuder på vårt julkort och önskar er en god jul!



2 kommentarer: