lördag 16 februari 2013

En Rappi med myror i brallorna!

Igår fick Rappi & Blixt två träningspass var. Ett på förmiddagen och ett tillsammans med Mathias och Petra på kvällen.

Blixt fick på pass ett börja lära sig skilja på Sitt och Ligg något han tyckte var svinkul. För att göra de lite roligare körde jag lite backanden och kommenderade samtidigt. Duktiga lilla skräphund!
På kvällen blev de rondering och med lite hjälp fixade han två skul på fullplan. Inte illa för en 16 veckors galning! :)

Rappi var tokladdad pass ett och hade riktigt härlig attityd i de fria följet även om hon tränger lite och pendlar. Men just nu skiter jag fullständigt i de då hon har sin attityd tillbaka. Testade att avsluta de passet med en fjärr men som ni ser på filmen ger jag upp. Hon har på tok för mycket myror i brallorna! [kryper, morrar, skallar, KAN SJÄLV osv..]
Pass två som var på JBK blev bara FF då jag ville se hur hon reagerar på ny plats. 99% av attityden var kvar och efter några vändor var jag så nöjd så jag bara log. Älskade lilla prinsessa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar