måndag 17 juni 2013

Dag 1 av 4


Spårdag 1 av 4 är avklarad. 

Rappi
Ett blixtformat spår är utlagt och jag har ingen aning om hur prinsessan kommer vara. Släpper ut henne och viker mig dubbel av skratt. De är fart i damen idag. MASSA FART! [alltså race med sig själv överallt] 
Startar och ber en stilla bön om att hon ska kunna hantera sin extrema energi. Det gör hon! 
Superfint spår och ok vinklar [hon går över ca 15cm men de är inte så konstig med tanke på vinden]. Hon blir lite hög i nosen efteråt men de betyder ju att vi har något att träna på :) 
Blir spännande att se vad som händer i morgon. Hon har ju en tendens till att sitta på överraskningar! 





Blixt 
Hade vi spårat med Mathias hade jag legat på bårhuset.. 
Sjukt bra start [ovanligt för att vara oss] och 95% av spåret går inte klaga på men sen har Matilda gjort en lite bågliknade sväng för att få ut ytterligare lite längd på spåret utan att vinkla. De var bara de att de var fler "svängspår" där [dom fanns INTE när jag gick.. eller] och Blixt börjar leta. Matilda blir arg för hon vet inte VILKET som är hennes. Blixt hittar spåret men har fått jobba på ett sätt jag verkligen inte vill... Var i valet och kvalet om jag skulle plocka bort honom precis när han hittade tillbaka. 
De sista 5 [av25] blev ordentligt spårat. Som sagt Mathias hade dödat mig på plats. 
Lägger ett nytt rakt. Lite kortare men vägrar åka hem med den avslutningen på spåret. 
Andra spåret var tipp topp från start till slut! [tur min hund räddar mig]


I morgon kör vi igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar