söndag 26 juni 2011

ta farväl...

Ta farväl av en vän är aldrig lätt och de va inte dagens avsked heller.
Jag har som sagt valt att lämna tillbaka min fina och älskad Mikki till uppfödaren då jobbet i sommar och planerna för hösten inte ger tid över för henne och jag klarar inte av att se henne stå i en hundgår. Ett konstant dåligt samvete som aldrig skulle ta slut så jag gjorde de för hennes skull, för oss båda. Ett tungt beslut som jag dragit ut på då de knutit sig i magen varje gång jag tänkt på det, hon har ju varit min friska lilla fläkt. Så för er som tror att jag är känslokall och bara lämnade bort henne skulle sett krokodiltårarna i bilen både dit och hem och kudden de senaste nätterna..!

Tänk att vi gick från att motvilligt sammarbeta till att älska varandra och ta oss igenom så sjukt mycket. Hon har lärt mig otroligt mycket inom hund och jag kommer alltid bära med mig henne och vara lycklig över att jag fått ha henne i mitt liv. En fantastisk hund som förtjänar ett liv med äventyr!

Kommer sakna dig grymt mycket tjejen!! Önskar att en kompia av dig kunde komma fram om något år...!








Så bloggen kommer nu att vara ganska tom på träning och mer bara innehålla lite glimtar från min vardag och de stunder jag spenderara med Zo och Bozz...!

2 kommentarer:

  1. Tänk om alla kunde resonera som du, då skulle många hundar slippa stå olyckliga i en hundgård. Klokt beslut även om jag förstår att det är jättesvårt. Kram på dej!

    SvaraRadera