måndag 8 oktober 2012

den gjorde en djupdykning i skiten..

När jag vaknade idag kliade det i hela kroppen efter att få testa ändringarna i lydnaden så efter en Kaffe paus hos Tove åkte jag för att drilla tjejerna i lydnad! 

så under träningen med Zo koncentrerade jag mig på att rätta till de jag skrev om tidigare. Tog en liten stund och de var en MYCKET misstänksam dam som stod och kollade på mig när jag försökte övertala henne att man faktiskt FÅR busa med mig men de släppte mer och mer ju längre tiden gick. Skam den som ger sig!
Blev som ni kanske kan räkna ut en hel del traskade. Men fritt följ är ju aldrig något som skadar att träna, speciellt inte för oss. Avslutade med lite nedläggningar till Go´natt. Det går otroligt LÅÅÅÅNGSAMT men hon gör rätt. Hon tcker dock de är jobbigt när jag går bakom henne. Då vill hon gärna lyfta huvudet men så länge jag går framåt så är det inga problem.  Så nu är det bara att jobba vidare på de hela :)
 


Rappi fick börja med koncentrations träning i de fria följet. Inte alls så roligt som hon hade velat tror jag men sen blev de träning av Go´natt även för henne och hon är däremot snabb ner men sen har vi den där HÖFTEN... idag sa jag åt henne de gånger hon rullade över och de tillfällen hon lägger sig ner och hamnar på skinkan är mitt fel. Sitter hon inte i en korrekt position så hamnar hon på sidan så de kommer jag få vara vaksam på! 

Noggy fick komma ut för lite grooming så Rappi fick en paus. Något han inte var helt förtjust i men ska man tillbaka till Husse i morgon så måste man ju vara snygg! ;) 

Som pass två fick Rappi lite slalomträning. Två portar och syftet var att lära henne hitta in och bli säker vart hon ska. En mycket rolig träning. ASKUL om ni frågar Rappi och när hon tycker det ger hon verkligen ALLT och då får vi även framsteg. Så skick från samtliga fyra håll i slutet. Fett! 

Precis innan jag ska åka hem tänkte jag rensa ur hundgårdarna. De fick märgben igår och då blir ju magarna lite sådär. Böjde mig fram och gissa vad! Mobilen gjorde ett hopp ut ur fickan och en djupdykning rakt ner i... ja ni gissade rätt. Så sjukt äckligt! 
Tur i oturen var att den landade med skalet först så själva mobilen slapp kletet men jag är numera ett mobilskal fattigare...! 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt kommando du har på "hakan i backen" (antar jag att det är)!

    SvaraRadera