onsdag 4 december 2013

13 björkar i rad

Igår var verkligen inte min dag. Kom hem sent från stan och var fylld av en känsla jag inte gillade men inte heller kunde sätta fingret på vad det var för känsla. Det jag visst var att jag ville bli av med den till varje pris. Tog på mig lite varmare kläder och gick till farfar. 
Mötte en sömndrucken Blixt som undrade vad hans matte ville som kom vid halv tolv en tisdagsnatt. 
Hans matte frågade snällt om han kunde tänka sig att träna lite lydnad för att muntra upp henne och svaret hon fick var en svansviftning och för ovanlighetens skull även en puss.

Han ser nästan glad ut! 
Så kvart i tolv hade vi traskat till en av parkerna i närheten och nötte lite språng march som sen övergick i utmaningen att göra sättande, läggande och ställande i ett mer rusch liknande tempo. Är mega imponerad av hans förmåga att slänga rumpan i backen på sättandet i den farten! 
Snacka om att ge 110% i att vilja vara till lags. Min lilla kämpe! 

Gick sen över till att nöta ronderingar med björkar som ronderingsobjekt.  
Springa är ju lite av lillemans paradgren och denna gången sprang han dessutom på rätt sida VARJE GÅNG! De ni, den lilla hunden kan om han vill. 
Innan vi gick hem hade han ronderat 13 björkar [då borde inte sex skul vara ett problem]  i en följd och det med en GRYM fart och täthet. 
Min prins det! 

Hemma igen blev de kex till hela gänget. Rappi tyckte hon skulle ha två då hon fått ta vakten när Blixt varit borta och givetvis fick sessan det! 

Kex, jag ÄLSKAR kex! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar