tisdag 10 december 2013

Årets Stora Stockholm

Tänk vad mycket mer man njuter av sin frukost när man redan hunnit köra igenom hundarna i lydnaden. Det är precis som att man kan slappna av det där lilla extra, skönt är det i alla fall. 


Årets vända till Stora Stockholm blev inte riktigt lika häftig som jag tänkt mig, även om jag hade grymt trevligt sällskap med mig! Rappi var anmäld till utställningen och jag var ni i det sista velig på om hon skulle ställas eller inte så hon har NOLL päls och jag menar det verkligen men efter att ha kikat och sett att det bara var sex långhår med så kändes det som att om jag nu ändå ska åka upp kan jag ju lika gärna ställa henne. Såhär i efterhand borde hon fått vara hemma… 
Långsam domare gjorde att de hela drog ut på tiden så jag hann inte gå på mässan alls. Att vi sen fick en GRYM kritik och kommentaren "Med päls hade hon fått CERT". Nu fick vi nöja oss med excellent & en riktigt fin kritik. Lite surt kan tyckas men vi var inte värda mer för dagen :) 


Blixt och Zo som var kvar hemma har haft de bättre än bäst och det är nog första gången jag lämnat mina hundar till någon och känt mig helt lugn. Anna & Kicka såg verkligen till att hålla igång hundarna. Lydnad, promenader och dragturer. Det kallar jag hundvakter det! 

I morse var det äntligen min tur att få drilla odjuren i lite lydnad. 
Fjärr, FF och konskick med Blixt. 
Läggande, FF och konskick med Rappi. 
Askul, full rulle och bara allmänt härlig träning. Att Blixt sen springer ifrån sin hjärna titt som tätt kan man inte göra så mycket mer än att skratta åt. Inte lätt att vara tonåring! 

Nu ska jag till skolan och försöka att plugga och INTE sitta och pilla på mina mål med hundarna inför 2014..! Vi får väll se hur det går ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar