torsdag 3 december 2009

Awsome!







Mina hundar gjorde min dag idag!

Gizmo fick ett över 700meter långt spår med två vinklar och fyra apporter. Hade turen att de sprang rådjur över de när jag lade spåret till Nero. De fick ligga i nästan en timma innan lilleman fick börja och sen va dansen igång. Inte en gång utanför spårkärnan och han kontrollerade bara ena rådjurets spår och de med 2cm..! Lugnt och fint tempo, en fot i taget...
Spåret gick nära kanten på en skog där jag vet de finns mycket vilt, vilket lite var meningen och tro de eller inte men 100 meter från spåret i skogskanten stod en älgklav och här kommer de fina. Gizmo lyfter bara ena ögat och vinklar örat men spårar vidare som ingenting, åhh mammas kille! Vinklarna som han innan har haft en tendens att gå över lite fixade han galant. Har fått lite tips och de har löst problemet, sen apportera ska vi inte prata om, mhmmm! Älskar den hunden!

Sen kära björnen Nero. Hans spår tror jag hamnade en bit över 800meter, 5 vinklar och 6 apporter. När han spårade var de mörkt ute, såg precis vart spårärnan var och hade inte mycket att göra mer än att gå och njuta av livet 15 meter bakom en viftande svans och ge ifrån mig ett "Bra killen!" ibland och gå och hämta apportera. Min lillprins <3>"Inget, skaffa er en schäfer så förstår ni!"

Nu är man inne från kylan igen och packar för resan till Stockholm och syster i morgon. Ska bli riktigt mysigt, kanske kan hitta lite julklappar också (: Ska sätta mig och smörja in mina koppel inför vintern innan jag går och lägger mig!

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig så! :) <3

    SvaraRadera
  2. AWSOME! Åter har jag planterat ett uttryck... hihi.. ;-)

    SvaraRadera
  3. Och jag älskar de (: haha!
    Få jag komma upp och träna med dig i vår? (a)

    SvaraRadera