tisdag 1 december 2009

Paket?


Då var de första december... fortfarande ingen snö och jag fick inte öppna ett paket i vår kalender. Hoppas de blir min tur i morgon, tekniskt sett borde de bli det eftersom vi bara är två barn kvar i huset, hihi! Blev hemskickad från skolan idag innan de kom "viktigt" folk dit, var tydligen för sjuk för att rektorn ville ha mig närvarande, klagar iof inte skönt att komma hem till pappa och få lite saker gjorda.

Har plockat vuxenpoäng med! bokat fem körlektioner, tagit paniken över att fylla arton i kragen och hängt in den i garderoben för ett tag. Vill inte behöva vara beroende av folk som kör mig till och från träningar hela tiden, vill kunna träna när jag har tid och lust (a) På tal om träning...

Back on Track täcken är kanonbra men räknas som doping om hunden inte är helt frisk. De är karenstid på 7 dagar för hundar som inte anses vara friska för att de ska få delta i prov/tävlingar/utställningar.. Detta gäller dock bara hundar som inte anses friska..
Läs mer om de här
Jag älskar Back on Track och har ett täcke till båda mina hundar! De tråkiga med täckerna är att de gör så att hundarna fäller men jag älskar dom ändå. Nero har dock lyckats ta sönder sitt lite, skithund!
Super smidigt att ha när man är iväg på träningar. Slänger på dom täckena innan man åker, låter dom ha de under uppvärmningen och tar av dom under passet. Sen på med dom under nedvarvningen och låter de sitta på=) Mina hundar har inte sträckt sig en ända gång sen dom fick täckena!
Sen får man ju såklart inte glömma att värma upp dom ordentligt!!! Bara ta dom från kärran/bilen direkt ut på planen är ju som att be om sträckningar och stelhet i detta väder...Bara för att dom har täcken behöver dom fortfarande värmas :)

Ni som var på skyddshelgen kommer nog ihåg Cairo som olyckligt sträckte sig vid ett hopp i skyddet. De går fort och skadorna är ju sällan inte över på en natt.

Nehe återgå till mina böcker om etologi och fysträning av hund :)

4 kommentarer:

  1. Skönt att du ändå är på benen igen!

    SvaraRadera
  2. Ah då köper jag ett efter juletiderna, köpte ett annat på HorseShow i helgen, men det får väl bli regntäcke bara:-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Dom är hur bra som helst=) Ja skadar aldrig med ett extra om man bara ska bli lite blöt;)
    Kram Kram

    SvaraRadera