söndag 20 juni 2010


Snart har två veckor av mitt sommarlov gått och de känns som om jag va i skolan igår...

Fett nöjd med träningen idag, två lydnadspass som slutade med beröm från tränaren & även trasiga byxor samt ett djupt och fint jack i låret. Lite blåmärken finns också, de på underarmen lyser blått just nu, haha! önskar jag kunde stanna tiden lite för vi har ENORMT mycket att träna på och jag skulle behöva en vecka för att klura ut hur jag ska gå till väga med allt...! Men sant är det midsommar och efter det har vi julafton....

Behöver verkligen sova inatt för i morgon är plikten barnvakt! Kanske hinner simträna vovvarna med.. om jag står på mina ben när kusinen lämnat byggnaden!

4 kommentarer:

  1. Jag fattar då inte vart dina blåmärken kommer ifrån, antingen ramlar du omkring på plan eller så tokkör du jycken på jakt/stress/boll så han kör omriktade beteenden eller ngt...

    En förklaring hade suttit som en smäck! :)

    // Jeanette

    SvaraRadera
  2. Min hund har ju inte haft de lätt innan han kom till mig och har därför en del reflexmässiga beteenden på en korrigering. Detta tillsammans med att min vovve legat i mycket drift (packa i ihop sig och stress) gjorde att ett omriktat beteende och dåliga vanor resulterar i mina blåmärken! Men nu är lydnadsfacket öppet och förhoppningsvis inga fler blåmärken =)

    SvaraRadera
  3. HUA!
    Men det låter ju kanon att ni siktar i er på den etologiska banan! :) Me like!

    Kram J

    SvaraRadera
  4. Det är ju den som håller när det gäller! En boll finns inte alltid i fickan och gör ingen nytta när hunden har ryggen år dig! (:

    Kram

    SvaraRadera