tisdag 6 juli 2010

Så nära men ändå så långt borta!


Mycket som snurrar nu jobb, hundträning och den sociala biten. Måste dock klaga lite på vädret, några grader kallare hade verkligen inte skadat!

Har varit hos Kicki & Niclas idag. Tränat som idioter, spår, lydnad och skydd. Förutom lydnaden är jag riktigt nöjd med min och Gizmos träning. Nero fick nöja sig med en promenad i solen och ett pass skydd, han är inte tillbaka helt...! någon som ska vara nöjd är Kicki! Hon och Trixi gick från klarhet till klarhet ju längre dagen gick. Riktigt fint ekipage som kommer bli kul och giftigt framöver! (:
Själv måste jag lära mig att vara mer konsekvent, bestämma mig hur jag vill ha de och följa den linjen sen. Ena dagen så andra si fungerar inte...! Vill så mycket, har så högt satta drömmar men måste ju börja med de som är nära först! (:

Förhoppningsvis får jag vara lite barnvakt åt Clara nästa vecka! (:

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagens träning, samt önska mig förmågan att föra hund!

3 kommentarer:

  1. Matilda,du för hund otroligt fint! tack för all hjälp!

    Clara kommer mer än gärna till dig nästa vecka!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Tack! Men måste bli bättre om jag ska komma dit jag vill (:

    Kul, längtar redan :) Du får med komma!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack! men måste bli ännu bättre om jag ska komma dit jag vill!

    Va kul! längtar redan!

    SvaraRadera