måndag 8 mars 2010

Prinsar i överflöd!


Tror jag har landat nu. Allt har gått i ett sen i fredags och hur mycket energi man än vill ha tar de tillslut slut. Men Snart har vi laddat batterierna och är på TOPP igen.

Åkte upp till Lotta och Rikard i fredags och var lagom mör efter tre timmar i bilen - ovan förare.. Lotta hade bokat spa så hoppade direkt ner i en bubblande jacuzzi och traskade sen mellan den och bastun. Väl hemma sen hann jag bara innanför dörren innan jag sonade, va ju ganska skön att krypa upp i Rikards knä och när han började pilla mig i håret va de kört!

Hann bara blunda kändes det som innan jag skulle upp och köra till Enköping för träning med Mattias och gänget. Galet nöjd över hur lilleman uppförde sig, verkar som om min taktik om att ha honom i ren lydnad fungerar perfekt -tack för hjälpen J! I skyddet har vi lite drifter som ska läggas på sin rätta plats innan "hårträningen" kan börja. Lägger jag snälla sidan till kan nog Rikard vara snäll och träna med mig... Roligt att se så många duktiga hundar och olika typer av både hund och sätt att träna. Men dagens hundar var nog Kenzo och Agne, så mycket energi och glädje i deras arbeta. Blir kul att se hur de går för Lalia och Kenzo på VM, men ser de ut som på träningen blir resultatet mycket intressant! - Vi ska ha på oss kepsarna ;)

Nu väntar vi på svaret från Gizmos röntgen, håller tummarna. Trodde jag skulle bli självlysande efter alla timmar inne bland strålningen. Huvudverk fick jag i alla fall, tur Rikard åkte med mig hem annars hade jag nog sovit i en snödriva inatt.

Idag har jag varit och tränat i ridhus, Nero måste ju lära sig den miljön nu inför vårens tävlingar som kommer gå i ridhus för att slippa plasket på backen. Drillade fotgående, och momenten. Plockade in lite apportering och fjärr med, trodde jag skulle dö när han inte hann stanna inför apporten, utan slår kullerbytta med den i munnen och springer sedan för glatta livet för att ta in tiden han förlorade.. mammas prins!
Gizmo va helt otrolig idag! förutom de bästa fria följet någonsin kampade vi sönder två apportbockar ;) Fortsätter han i den här takten blir de riktigt kul framöver!

3 kommentarer:

  1. Hallo! Du verkar haft det fullt upp,saknade dig i helgen//K

    SvaraRadera
  2. Ja de blev saker hela tiden! Hörde de gick bra med lillan!!! Saknade er med!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Japp,hon visade helt fulla fina bett...tog ett tag innan hon släppte bara tralala...//Kram!

    SvaraRadera