onsdag 3 juli 2013

Skit och lite till

Klockan är 14:00 och jag har hunnit långt mycket mer än jag räknade med att jag skulle hinna. 
Hundarna har fått var sitt spår. Blixt spårade GUDOMLIGT trots störning i form av balar där jag medvetet gått väldigt nära. Rappi spårade skit och lite till på ängen. Eftersom hon ALDRIG tappat spåret ordentligt på öppen terräng innan så hade jag inte full koll på vart jag gått och när tappet var ett faktum började Matilda bli irriterad  [släppte linnan och kollade FB i väntan på att hon skulle hitta tillbaka] men hon hittade tillbaka och när de blev terrängskifte in i skog skärpte damen sig.. men tappet och en apport borta irriterar mig. 


lyckligt ovetande matte om vad som kolla skall..

Lite lydnad på Habo BK på hemvägen med lilla svarta. Han fick jobba på sin position i de fria följet och de ska nog bli bra. Några snygga sättanden innan vi åkte hem för lite bad. Så ett ganska krävande simpass för båda innan dom fick lunch och jag ligger nu och funderar på vad jag ska hitta på resten av dagen. Li och Etta kommer i kväll men de är ju ett bra tag tills dess...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar