söndag 7 juli 2013

SSM Bruks

Blixt med sin favorit Freck

Ligger och funderar över de senaste dagarnas träning och äventyr. Konstaterar snabbt att jag är otroligt nöjd med hela flocken [både två och fyrbent;) ] 


I torsdags kväll smet jag och Blixt upp till Vårgårda och avslutade dagen med ett spår [23:00]. Lillen levererade ett riktigt fint spår trots halvmörker. Han fick ett spår i fredags med och då med en storpudel som jagade sin boll som hans matte kastat i vårt spår [trots att jag informerat henne att jag lagt spår då jag mötte henne när jag la ut de...] så de vore väll idiotiskt att inte vara nöjd när han inte ens noterade hunden ;) 
Ett besök på SK Vårgårda blev de sen på kvällen för lite lydnad och jag är riktigt nöjd med hans sökande efter rätt position och de rätta energierna som börjar landa hos oss. 


I går var de SSM [schäfer SM] i bruks där Oskar och Freck tävlade i Lkl I. 
Dom tog försaplatsen med 186 poäng och hade hela 35poängs marginal till tvåan :) 
Passade på att köra Blixt på konstgräset under lunchpausen och sen lite på eftermiddagen. Härlig attityd och jag känner verkligen att han är trygg i de moment jag anser att han kan och de känns otroligt skönt!

Blixt med Nova. Som för övrigt vann Lkl II!!


Rappi som haft ledigt hade patrullträning idag.
Startade med lydnad där vi började med framförgåendet och de kommer sitta inom kort. En stående bevakning efter de där hon toklåste på ett par byggare lite väl nära bakom oss. Blev en till sen ute i skogen med hela gänget och där gick det bättre även om jag blev uppäten. 
Insåg även under träningen att damen börjat löpa... snygg, just snyggt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar