onsdag 25 juli 2012

Åttor!

Helt galen varm dag idag. Kollade temperaturen när jag satt i postbilen och hade kunnat ge ALLT för en kall dusch då den inte har någon AC... Bara 28 grader utomhus. Då kan ni tänka er temperaturen i bilen. Härligt!

På vägen hem fick jag världens härligaste sms från killaran på jobbet. De hade kommit in samtidigt som chefen och frågat om dom inte kan få dela på min posttur på fredag så jag får ledig. Hur gulligt är inte de?! Gilla på Grabbarna! Även om dom fyller bilen med skit, häller vatten på mig, snor min bil och liknande. Kunde även sluta i tid på posten och därmed vara ledig två timmar innan jag skulle börja på Sportlife.

Hämtade mina odjur och satte på mig bikinin. BAD.
Rappi som numera simmar som en liten misil ger storasyrran en ordentlig utmaning i vattnet vilket resulterar i full muskelaktivitet. Ett stort plus nu när vattnet nått en temperatur av hela 23 grader så nu bygger dom lite också. Simmade själv med dom fram och tillbaka ett antal vändor. Så skönt!



Fått lite inspiration av  Hanna när hon varit och simtränat hennes hundar. Åttor.
Zo fick simma ett gäng sen lite ut och in, sen åttor igen. Märks att hon tycker det är jobbigt men roligt då det kräver lite av henne och hon är envis som synden. Tilläggas ska att lillfisen som hela tiden är hack i häl på storasyrran också gjorde ett par.
Blev totalt tre simpass 7 min- 10min -11min [lite väl länge för Rappi men hon VÄRAR gå upp och jag kände att Zo behövde en ordentlig omgång] det sista lite längre då det blev mycket att hon fick komma upp på bryggan sen ut igen. Om ni undrar vart Heffa var så sprang han på bryggan och i vattenkanten. Han har nämligen tappat modet vad det gäller att simma. Lilla tönten!






Sist men inte minst ringde mobilen. Securitas. Dom ville bara berätta det jag hoppats på!
JAG SKA BLI VÄKTARE!!!!

Du kan ju försöka sudda ut smilet på mig nu! ;)

3 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet!

    Åttor är sjukt jobbigt för hundarna, så ta det lugnt i början :)

    SvaraRadera