lördag 21 juli 2012

Debut i Rallylydnad


Min Stjärna! 
Igår rullade jag och Zo [tillsammans med goa Tove som följde med som moraliskt stöd] mot Sävsjö för vår debut i rallylydnaden. Lagom motiverande med tokregn. Hade tidigare under dagen ringt arrangörerna och frågat om jag kunde bli flyttade till grupp två som hade banvandring 18.30 då jag inte trodde jag skulle hinna till 16.00. Ringde sen upp och meddelade att jag visst skulle hinna till 16.00 och det var inga konstigheter.

Väl framme får jag veta att jag blivit flyttad till grupp två i alla fall?! alltså skulle det vara 2,5 timma kvar tills jag skulle gå banan.. jag var dessutom placerad sist i gruppen. Frågar ni mig tycker jag att dom kunde ringt och informerat mig om det så jag sluppit stressa...!

Banan i sig var utan koner men med desto fler "tysksvängar". Banvandringen kändes okey och själva tävlandet börjar bra. vid skylt nummer två vågar Zo testa att nosa på skylten och dessutom vara seg i ställandet. Då jag inte får säga "nej" eller likande ord så växte min lilla dam och blev lite nonchalant. Domaren stod för nära så kunde inte yttra en morrning heller... Hon utför i vilket fall alla moment och hade det inte varit för att Matilda inte L Ä S E R ordentligt så hade vi sluppit en förarmiss som kostade oss 10 poäng.. Missade sättandet på Sitt framör-Vänster ingång-Sitt.. SÅÅÅ otroligt onödigt! Annars så fick vi avdrag för att hon var något seg och nosade på skyltarna.

Totalt skrapade vi ihop 80 poäng och Godkänt. Man kan ha sämre debuter!
Vi var fjärde yngst i startfältet och när jag väntade på prisutdelningen [som blev halv tio.. halv TIO] så konstaterade jag att Zo med dagens tävling bara haft sex rallylydnads tillfällen. Blev genast lite stoltare.


Hade det inte varit för att arrangörerna inte hade prisutdelning mellan grupperna och vi fick vänta från 16.00 till 21.30 så hade tävlingen varit kanon trots regnet men man kan ju inte få allt! Helt underbart när man har alla från "Mullsjö Rallybrudar" som hejjar på en och skickar sms stup i kvarten och undrar hur det gått. Sen alla vänner som också peppar. Man blir så otroligt stolt och rörd. Tack!!

Nu kommer vi vila lite och sen ladda om inför nästa tävling som blir SSM nästa helg!

8 kommentarer:

  1. Grattis!! Visst är det underligt hur man tappar läsförmågan när man går in på plan? ;) been there, done that!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis som att dom där banbanden suger ur en allt vad läskunskap heter! ;)

      Radera
  2. Du är ju en stjäna och tillsammans med Zooooooozeliii är du fenomenal! <3

    SvaraRadera