tisdag 10 juli 2012

Låt tärningen kastas!


Vill passa på att tacka alla härliga människor som peppat oss före/under och efter SSM. Finns säkert dom som är lyckliga för att jag "misslyckades" men de rör mig inte i ryggen när det finns människor som letar i det lilla och får mig att känna mig stolt som en tupp över mig och min hund! Tack! 



Är tillbaka i verkligheten, det vill säga jobb och ett småsuckande över att himlen aldrig får vara molnfri. Har de senaste dagarna funderat lite på den fortsatta träningen av Zo och Rappi. Funderat över VART vi ska lägga energi och vad som kan få "vila" lite.

Ska ta efter Annelies "tärningssystem" men gör om de lite.  Det innebär att jag varje vecka vår välja sex moment jag vill fokusera på och numrera dem från 1-6. Innan varje träningspass kommer jag sen kasta en tärning, antingen tre eller fyra gånger och de moment som det blir kommer vi träna. Jag är för dåligt disciplinerad för att planera i förväg men detta "system" hindrar mig från att köra allt  på en gång!
Så denna vecka gäller:


1. Fritt följ 
2. Apportering
3. Hopp
4. Inkallning
5. Ställande
6. Rutan

Hoppas att detta ska lätta upp träningen lite och ge oss lite resultat!
Måste även greppa spårflaggorna lite oftare. Rappi är snart sju månader och har bara åtta spår i kroppen. Zo har även hon på tok för få spår i sig. Skärpning!

Ja du hjärtat, du är inte alltid så söt! ;) 

3 kommentarer:

  1. Åh vilket bra träningssytem, man kanske borde pröva! :P

    SvaraRadera
  2. Visst var halsbanden väldigt fina? ;) svart och rosa passar ju bra ihop!!

    SvaraRadera
  3. Bra träningsmetod för att komma igång =)

    Kanske också ska pröva det

    Lycka till =)

    SvaraRadera