onsdag 4 juli 2012

ETTHUNDRANITTIO!

Hade ställt klockan i morse för att ev kunna köra lite drag om vädret tillät [räknade med mulet då det är vad det senaste dagarna levererat] men vaknar till strålade sol och klarblå himmel, därmed även hög temperatur redan så tidigt. Inget drag. Blev 45 min på crossen och på 45 min hinner man klura en hel del. För min del blev det på min och Zos lydnad. Hade tidigare på morgon pepptalk med Pia så motivationen var på topp.  Vad är det som fattas Matilda? vart är det som det brister? Vart kan vi plocka poäng? TÄNK!


* Det som fattas i lydnaden är trygghet och rutin i moment. Hon kan inte allt och när jag inte ger henne en ärlig chans testar hon sig fram. Ibland blir det rätt, ibland inte.
* Våra brister ligger först och främst i mitt tålamod och sen i Zos förmåga att driftväxla. Hon låser sig lätt i jakt och då blir hon naturligt långsam i sina utföranden. Ligger hon i ren lydnad går det fort, enkelt!
*Med trygghet och ren lydnad kommer vi komma LÅNGT! Räknade under tiden jag trampade ut [med hjälp av den underbara lydnadsappen] att om vi höjer ställandet och läggandet till 8,5/9 och behåller de poängen vi hade förra tävlingen hamnar vi över 190 poäng. Kan ni fatta!? ETTHUNDRANITTIO! 

Har bestämt att Zo ska få vila fram till lördag. Det får gå som det går och sen kan vi ta tag i träningen. Tänker inte gå in och börja mixtra massa nu så hon blir osäker. Vill behålla den trygghet hon har! :)

Så med sol och vila från lydnad har sessan fått simträna. 2x15 min i sjön där den första blev bogsering av matte och sen gemensam simtur ut för att sen bogsera in mig igen. Mellan simmningen har hon fått 2x10 min travande i strandkanten, vattent gick lite över magen. GALET jobbigt för mamma som sprang bredvid men nyttigt!




4 kommentarer: