tisdag 18 juni 2013

Dag 2

Spårdag 2 av 4 avklarad. 
Oförskämt fina marker [10cm vall som var frodig], sol och 22°. De klagar man inte allt för mycket på! 
Låg och gottade mig lite i solen i väntan på spåren skulle få lite liggtid. Inte fel. Inte fel alls. 





Rappi 
Återigen ett blixtformat spår på 480m men skillnaden att de idag innehöll de tre apporter [handduksmaterial, tyg och metallplatta].  
Vinkelarbetet var hästlängder bättre än igår så idag låg hon på SG [Mycket god a la IPO]. Hon är riktigt apportsäker men lite slarvig markering. Dock inget jag kommer gnälla på just nu med risk att hon börjar gå över och de har jag inte råd med. Man får välja sina strider. 
Så idag är jag faktiskt mega imponerad över min vackra lilla prinsessa. Punkt. 




Blixt 
Ett lååångt rakt [närmare bestämt 430m] med 5 apporter. 
Mål: få aset att markera. 
Måste säga att jag är imponerad. Förutom att vi nådde målet efter lite bråk så hade han ett riktigt fint spårarbete och de trots en närgången publik i form av en flock kor som hejamuade stup i kvarten.
I morgon får han ett liknade. Här ska nötas... sen ska va ta tag i starterna. Sen.
glömde markera en apport.. 

För er som sett apporterna jag gjorde idag måste ju hålla med om att Rappis "spåroutfit" blir komplett med dom rosa apporterna! 


1 kommentar:

  1. ÄLSKA hennes spår outfit!!! Vad är det för app du använder när du lägger spår??

    SvaraRadera