torsdag 6 juni 2013

Delad flock

Sommaren har anlänt och de märks på antal sekunder vid datorn! 
Har inte suttit bakom skärmen på en vecka.. Ganska skönt men nu är jag här igen! 

Grabbarna grus! 
Under veckan som gått har flocken varit på olika äventyr i hela Sverige. Rappi har åkt med farfar och Zo till Östersund för att va söt och pussa på släktingar. Jag och Blixt har varit på äventyr i 
Västerås och Oskarshamn. 
Mycket träning och han har fått dampa av sig med en av samma idiot sort. Goa lilla Freck! :) 
Blixt har även fått utstå en del utsmyckningar. Ibland köper han lite för mycket för sitt eget bästa!








Idag är vi på hemmaplan igen men fortfarande prinsesslösa. 
Lite stadgeträning med Blixt [bra att få nya ögon på sig som påminner] i form av två lydnadspass. 
Han fick en tur på surfingbrädan med min lillebror med. Inte alla valpar som ligger coollugna på en vippande surfingbräda mitt i sjön! På de simträning.



Sen är ju vi två av den rastlösa sorten och med lite tid över och ett försök till att sola [inte vår grej att ligga still] tog vi en löptur. 
Blixt fick ha selen på men ingen lina men han kommer nog bli go att springa med sen så tänkte köra in honom nästa vecka om jag hinner. 
Då morsan forfarande inte har fått någon kondition och han är liten fick 3,5km räcka. 
Jag var dödstrött och Blixt flämtade inte ens.. joråsåatte..! Kräk. 


Nu laddar vi för en helg med jobb och SPÅRKURS med Mathias! 

Stay safe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar