onsdag 19 juni 2013

Skyddsskott innan flaggan

Spårdag 3 av 4 är klar. 
Sjukt kvavt men fina marker så fick ut långa spår till båda pälsarna vilket var riktigt skönt! 

Rappi 
Dagens solklara GULDKORN. Idag var vinklarna bland de bästa hon visat & då hade hon en spetsvinkel.. Apporterna var som vanligt inga konstigheter så de var 810meter njutning. 
Tackar för de prinsessan min! 


Blixt
Ja va ska man säga. Höll på att skjuta honom INNAN vi startat. Hej stressapa! 
Han ålade, sprang, skrek, satt kanin, sprang, ålade osv innan jag ens sagt ngt. Värre blev de när han skulle sitta vid sidan och vi ska inte tala om sträckan mot flaggan... MEN de va inte starter vi tränar så de var bara försöka att andas, kontrollera honom och fokusera på uppgiften. 
När vi väl lyckats komma till flaggan spårade han fint även om jag fick påminna honom lite och skiten från starten märktes på första apporten som han övervägde att gå över [han tog sitt förnuft till fånga och markerade]. Åh va de gäller markeringarna kan jag inte klaga men de jag INTE gillade var att han låg på ganska hög stressnivå i spåret och gärna ville öka i tempo. Iof mycket annat för honom i spåret som va jobbigt men de vill till att hålla koll på stressen i morgon så den inte eskalerar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar