torsdag 21 maj 2009

Glad


Haft en hyfsad dag idag trots allt. Fick veta att min svenska/samhälls lärare, matte/fysik lärare & rektor/engelska lärare sagt upp sig på skolan & att 7st ska byta....Toppen!
Curre skötte sig & tur va de behövde få galoppera bort från lite bekymmer för en stund, hämta en nypa luft. Så nu är vi på toppenhumör, i alla fall för stunden. Kom på där när jag skrittade på en stig att man njuter för lite av skogen, den är underbar!

Imorgon är det hovslagare, träning och bak som står på schemat. Har kommit på att Nero gör mig så galet glad. Han är alltid så positiv till allt & alla, man kan lära sig mycket av honom. Försöker ta efter lite av pappa med. Var med honom på jobbet när han ringde till en anställd. Innan han la på sa han "Du gör ett fantastiskt arbete". Jag kunde riktigt känna hur personan blev glad av att höra chefen säga så. Ska försöka tänka mer på de, vissa behöver inte mer än så för att allt ska bli lättare. Vet ju själv när någon berömmer Nero, värmer långt ner i magen, mitt arbete har gett resultat. Fattar ni?

Men nu ska jag sova klockan står på alarm 08.45, och jag har lov, galet!

//M

1 kommentar:

  1. Positiv feedback eller bara att någon bryr sig om är oerhört viktigt.Tänk vad mycket det kan betyda men varför är det då så svårt?
    Människor har i allmänhet mycket lättare för att gnälla och tala illa om.
    Kunde de flesta tänka lite mer som du skriver så skulle nog världens se bra annorlunda ut.Vi syns!!!

    SvaraRadera