fredag 15 juli 2011

Igelkottar och smörknivar

Klas..
Härlig dag idag och dessutom födelsedag för Mamma, Linnéa och Tina!
Måste bara berätta en sak. Igår när ajg somnat kommer Lukas in och babblar om att jag måste komma till hans rum, lagom halvvirrig får jag dit och blir sjukt överraskad. En igelkott?!? Precis, en skön lite lirare som tagit skydd från regnet genom att traska in genom Lukas dörr och några större planer på att gå ut igen hade han inte. Så efter att ha blivit bjuden på äggula så somnade han under sängen..
Etou
Dagen idag börjades med att åka till Nydala för att få njuta av två underbara uteritter, först lilla Betty som tyckte att fyra år på jorden är på tok för lite för att överleva vita får. söttjejen! på hemvägen va dom däremot lika ofarliga som just lamm.
Tur två blev på Etou. Stabila killen som snällt gick på så Linnéa kunde passa på att gnälla lite på sitsen [ringrostig är bara förnamnet... men är ju inte så många gånger man ridit de senaste åren..] och jag vill inte ens tänka på träningsvärken jag kommer ha i morgon.. Men längtar lite till morgondagen ändå för då ska jag få rida Korazon [grisarnas gris, min gooding] och jag hoppas han är på humör för tror Linnéa skulle döda mig med sitstränig...Grymt!

Fina Korazon
Efter hästarna fick hundarna sig lite kärlek också.. eller jag fick kärlek av dom. Lillkillen är bara så skön, han har verligen klampat rakt in i hjärtat. Tränade lite och de där med att TUGGA godisar har han missat men han är så sjukt söt när han koncenterar sig för att få ordning på alla kroppsdelar och få dom rätt. Sen dunsen då han sätter sig på hela rumpan bredvid och skiner upp som en sol och tycer att han är skit bra! Där snackar vi go attityd!
De läskiga är att han har sjukt mycket Nero som Gizmo i sig..
Zo fick mest lite uppmuntran då hon löper och tycker att allt är lite halvjobbigt, men lite gos tackar hon inte nej till så vi tog ett varv på tomten och plockade en halvliter kantareller! :)

Hemma igen fick jag en present av pappa, rosa smörknivar! Husvagnsplats på ssm bokades med och lite annat viktigt, så nu är de klart!
Sen blev de inte mycket mer gjort, avslutade med ett arbetspass 18-22.15!

Nu ska jag sova och ladda för jobb 09-15 sen ridtur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar