måndag 18 juli 2011

ryggen

En trasig rygg kan verkligen förstöra mycket... Idag har de varit helt värdelöst, likaså igår. Vet itne riktigt va de är men ont gör de, så bytte passet på jobbet för att få en extra vilodag.

för er som kan hästar så ser ni hans storlek... kolla bara vart öronen är!


I lördags va ja ute hos den stora grisen och fick en trevlig uteritt och massa mys och pussar. Sagt de igen och säger de igen,  är grymt svag för den enorma klumpen! Ja menar vem tycker inte de är gulligt att få hela ansiktet genomblött av en tunga ;) haha Så smet ut igår och fjäskad lite i form av pussar och morötter..

Eftersom ryggen inte va bättre idag så gick jag till farfar för att sträcka ut den i hans stol, sjukt härligt och de blev faktiskt lite bättre. Fick dock sötaste bemötandet av lillkillen när jag kom upp, han sprang åt fel håll [trodde jag kom vanliga vägen] och tog i för kung och forterland när han insåg att jag stod på andra sidan. Prinsen! Såg att klorna på både han och Zo va på tok för långa så satte igång att avverka dom, tydliga protester från lillen som trodde jag skulle ha ihjäl honom om man lyssnade på hans ylande... men efter första tassen snarkade han ist. Valpar säger jag bara!
Zo är inga problem mer än att jag blir lika förvånad varje gång över hur mycket man kan klippa. De kommer aldrig någon pulpa.. hmm!

Blev ett kort lydnadspass med grisen och ja vet inte va jag ska säga.. Sååå söt och när han inser att de står kyckling på menyn tar energin och envisheten alrdig slut [iaf inte innan kycklingen är slut..] har jag tid ska de bli kul att se om man kan lära honom något ;)
där ser ni lite... men de ska tilläggas att Zo inte har speciellt tunna ben hon heller...
Måste komma ihåg att fota hans tassar någon dag... växer han i dom.. tja då blir han ingen liten skit!

Nu ska de sista inför SSM planeras och fixas. Blir nog bra så länge jag överlevarna de ensamma timmarna i bilen ner..!

2 kommentarer:

  1. Vilken UNDERBAR liten jätte han är lillkillen <3

    SvaraRadera
  2. Ja han är en riktig lite goding! inte alla på 15 veckor som står så stabilt på jorden ;) haha!

    SvaraRadera