torsdag 8 september 2011

Skyddspass nummer ETT

mammas Prins! 
Innan klockan slog fem idag var min dag totalt värdelös.. noll motivation för ALLT, och därmed tog de grymt lång tid innan jag fick tummen ur att söka lite jobb. Jobb blev de dock sökt, en massa jobb faktiskt och i morgon blir de fler så man tycker ju att jag borde få något av dem. Eller?!?

Anledningen till att dagen ändå vände till det bättre var att Petra ringde och drog med mig på träning. Var tänkt att vi skulle spåra och köra lydnad, vilket jag snabbt insåg innebar att jag va tvungen att skynda mig till affären... Inte nog med att de var kööö på affären utan när jag sen behövde tanka funkade bara EN pump och de va tyvärr inte bara jag som behövde tanka... 

Kom i alla fall till träningen och började med Zo. Denna dam pallar ju inte att gå fot mer än tio meter med fin kontakt hemma, så hade inga större förväntningar då de både va ny plan och hundar på den. Sen pratar vi ju om Zo... så givetvis trampade hon SKITFINT, så hon fick gå BH-provet fast lite uppdelat och utan grupp. Sättandet va riktigt fint men läggandet lite segt men skit sak samma. Hon gick FINT! 

Heffa hade mest socialträning med lite kontaktövningar. Blev omedvetet skotträning också då han va ute när de körde de "stora" hundarna. men han reagerar ju inte så de behöver vi inte va oroliga för! 

sen kommer de riktigt roliga! Jag bestämde mig för att köra Zo i skyddet. senast jag körde henne va hon fem månader och de mest bara en "koll". Vet inte riktigt va jag ska börja men hon gick fint, mycket fint. Fina växlingar, även om de va lite bytes skall i början och riktigt fina bett. Fulla och hon sitter som berget, mammas fiiina! Så vi ska se om vi kan köra igång lite mer nu, hon har ju åldern inne för att starta upp. 

Måste bara lägga upp videon på Heffa, hans nya moment som vi lärde in idag ;) Håll för öronen de sista sekunderna säger jag bara! 

Så nu kan ja sova gott och ladda inför en ny dag i morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar