fredag 30 augusti 2013

vila ÄR nyttigt

Idag har jag verkligen fått kvitto på att vilan mina hundar haft de här två veckorna har varit nyttig. 
Så de lilla dåliga samvetet som gnagt över att dom inte fått göra något sa upp sig idag. 


Lillen traskade fritt följ med en helt ny attityd. Grymt härliga energier men han var SAMLAD och koncentrerad. Vi börjar hitta en position som passar oss, ett tempo som gör att vi hamnar i harmoni och glädjen bara växer. 
Började sätta ihop läggandet och farten ner kan jag inte klaga på. Nu ska jag bara se till att han bibehåller tekniken och farten hela tiden [han vill gärna fuska lite ;) ] och avslutade med lite fjärr. 
Sitt- ligg skiftena sitter på långa avstånd men lägger jag i -stå- så gör han fina ställanden men förflyttar sig framåt så där måste vi jobba lite teknik och stadga :)  

Rappi fick bara komma ut och kampa i hennes nya rosa skinn :D 
Hon har träning hela helgen så tänkte spara henne lite. Ett race med lilla valpen som vi är valpvakt åt fick hon med roa sig med. Vet inte vem som hade roligast. Den hysteriska valpen eller den barnsliga lektanten ;) 

Nu ska jag ta och lägga mig framför en film. 
Mängden energi i kroppen är inte så hög längre efter gårdagen då de var avslutning på insparken. 
Grymt rolig och när de fanns möjlighet att vinna pris för bästa utklädnad så gick jag all in.. 
Tog sin tid att få ordning på håret idag men GALET värt! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar