måndag 12 september 2011

anmälda!

Är sjukt pirrig just nu... har för första gången på länge skickat iväg anmälningar till tävlingar. Flera stycken dessutom! Ska bli sååå kul att få tävla lite igen, hoppas bara att lilla Zo kommer tycka det med ;)
Vi är inte färdiga på låååånga vägar men de är lättare att motivera sig i träningen när man vet att man har ett mål och en kommande tävling. Så Zo, de är bäst att du är laddad!

mina så duktiga hjälpredor...


Idag har jag ägnat mer eller mindre hela dagen åt att städa hundgårdar... skurat och putsat dem invändigt och plockat grästuvor bland gruset i själva gårdarna. Röjde även i kärran och hundrummet, skulle kunna slänga hur mycket som helst [fråga mig inte varför de fick stå kvar] Zo va som vanligt med och bar och hämtade både det ena och de andra. Duktiga Tjejen!
Liten paus i städandet blev de i alla fall och klickern åkte fram. De resulterade i att Zo nu kan "dutta" på en spårapport medan Heffa kan markera den [de lyckades han komma på på halva tiden jämfört med Zo ]
Avslutningsvis blev de öronrengöring och kloklippning, myyyspys!

Nu sitter jag och kollar på design på ett halsband till Zo, lilleman får ju se till att växa klart innan han får ett ;)

2 kommentarer:

  1. Tack för inbjudan, får se om jag hinner få ihop det. Kram

    SvaraRadera
  2. Så lite så :) Hoppas de vore kul att få träffa er lite :)

    SvaraRadera