onsdag 28 september 2011

de börjar klarna..

Det finns en hel del bra saker med hösten men den absolut sämsta är antalet timmar de är ljust.. blir lika förvånad varje dag nu mera när de är mörk vid åtta..

Sitter och bara njuter av lugnet min kropp har efter idag. Började med ett riktigt bra pass på sportlife tillsammans med Carro, blev att äta middag hemma hos henne efteråt. Hemma igen råkade jag visst somna men blev som tur va väckt av att mobilen ringde [försökte förneka att jag sovit men personen i fråga vägrade tro mig.. måste låtit väldigt trött..] sen blev de middag med mamma innan jag bestämde mig för att ta en power walk med Zo. Så kroppen har blivit av med all överskottsenergi..

Har ju fortfarande lite dåligt samvete för att jag alltid ger Jeanette otränade hundar [Vm i passgång är tydligen inte hennes favvo..] så nu har jag bestämt mig för att nästa gång de ska ställas [stora Stockholm] så ska dom vara i form, fin form. Så idag fick Zo skrittträning i 4,5 km sen 2,5 km med cykel. Min lilla tjej har ju varit ruggit lat på utställningarna för hon kan trava nått så fruktansvärt fort... har aldrig haft en schäfer som kan hålla de tempot i traven tidigare! och i ringen har hon bara gått på halvfart.. får vara slut på de från och med NU! 

de börjar klarna...
Första biten på promenaden blev däremot inte så lång.. gick förbi en upplyst parkering och Zo var verkligen i en sån fin harmoni att jag inte kunde hålla mig från att gå dit och träna lite lydnad. De blev en genomgång på Lkl 1 lydnaden och hon gjorde de så fint så fint. Så funderar på om jag ska starta tävlingen jag är anmäld till trots allt... för idag satt allt, även de moment hon egentligen inte ska kunna [hoppet kunde jag inte köra då de inte fanns något att hoppa över..] Ordförståelse is the shit! 
hon har veckan på sig och är hon fortfarande lika positiv då blir de tävling :D

Avslutar med att bjuda på en riktigt härlig låt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar