torsdag 29 september 2011

det hemska har hänt...

min andra hälft har råkat ut för en tragisk olycka. Fritt fall som slutade med en landning på plattor.. skadorna är omfattade och en transplantation måste göras! Min stackars lilla iphone! Som tur är så är de baksidan som är trasig och inte framsidan, om man ska se de lite positivt...


Efter kvällen är min hårbotten numera en kliande puckelpist... trodde att knott och mygg försvunnit men tydligen inte. Blir tokig på att de kliar hela tiden, försöker att inte "tänka" på de eller klia men de är omöjligt. Ytterligare en dålig sak med hösten, mygg och knott försvinner inte! Så för er som hatar mygg och knott, undvik att vara på Og Jönköping!

De har varit full rulle idag igen, från start! Startade med att mäta lite mått på kroppen [ren tortyr..] för att sen göra ett sjukt dåligt pass på gymmet [bättre än inget men de va verkligen inte ett bra pass...] Lite mat och dusch efter de innan jag faktiskt packade upp mina väskor! Nöjd! Hade tänkt ta de lite lugnt sen men de sket sig, fina Tove ringde och undrade om jag inte kunde åka och träna vid fyra så de blev att packa in hundarna i bilen i stället för att fortsätta städa.

Toves fina Piva! 
Så mycket träning av hund blev det inte, Zo fick ligga sin första plats med hundar. Funkade fint men hon vill gärna vädra åt de andra men hon rör sig inte. blev ett minipass i fria följet innan jag gav mig med henne.
Heffa fick träna platsliggning själv, som så många säger. Platsen är ett moment man ofta glömmer att träna och ge stadga i...! Även denna man fick sig lite träning i den övriga lydnaden och jag är fruktansvärt nöjd men honom faktiskt. Han tänker helt rätt och ligger i rätt energier, mammas priiins! Som avslutning på dagens farande fick Zo en cykeltur på närmare 5 km och av ren nyfikenhet kollade jag vilket tempo hon håller i traven och hon travar utan problem 16,54km/h... de ni!


Nu ska jag hämta en kopp te och göra lite "måsten".. i morgon är de jobb 14.00-17.00 och 18.00-22.15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar