måndag 23 augusti 2010

Apportering

Vill ha min lön..!
Så de inte skulle se ut...

Första "dagen" i skolan är klar, blev 40min. Fick ett gelet skönt schema med ledigt på tisdagar och en helg som börjar 09.15 fredag morgon. Bättre blir de ju inte, massa tid för träningar och äventyr.. (och skolböckerna!). Så nu när allt är inhandlat för att få en bra skolstart kan jag ju njuta av att den börjar med en ledig dag..! (: Kanske ta sig en sväng till gymmet innan hundarna i morgon..!

Tränade igår och gick mig några riktigt kluriga problem att luska på men de är kul! Gizmo fick köra lite ordförståelse och upplet, kul med lite omväxling för lilla lurvas. Zo fick springa på lite inkallningar, mamma fick gnälla lite när de gäller koncentrationen men annars så gick de framåt... Måste börja träna lite moment nu, är ju tävlingssugen så de finns inte! Mikki och jag börjar bli lite mer samspelta och lydnaden funkar bättre för varje träning. Mitt problem är att jag har svårt att känna när hon går korrekt, blir lätt att hon blir överböjd i bakdelen... men de är en utmaning och jag ska få till det! De är mycket energi, drift och vilja som ska kopplas ihop för att få de till en harmoni. Vi har inte alltid samma åsikt om saker... apportering är ett exempel.. men vi har fått till släppandena nu! haha!
Apporteringen i IPO:t är nog de moment jag anser vara de som rensar bland de tävlande. De kostar många poäng med missar där och de är ett svårt moment att få till så de blir så korrekt som möjligt!

Hoppas på att mitt lönebesked kommer i morgon, vore galet skönt att få se lite roliga siffror! Sen kan vi shoppa lite igen och åka på mer idiot resor! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar