tisdag 24 augusti 2010

Tillplattad & mörbultad!

Tiden då de va mycket stall...!

Första dagen på skolveckan då, ledig med andra ord. Helt underbart!
Tog mig en sväng till Linnea och hennes stall, blir alltid lika förvånad över vilken skillnad det är på välmusklade och välutbildade hästar mot de djur man suttit på på ridskolorna.. Blev en härligt uteritt så benen fick sig en ordentlig omgång eftersom dessa hästar travas i 30 minuter... Tråkigt bara att Linneas häst blev skrämd i slutet och slängde sig åt sidan där jag och min häst stod. Jag fick alltså min ena vad ordentligt tillplattad. Linnea hoppade av för att gå tillbaka till de som skrämt hästen för att fixa till de men då flyger vi bakåt igen och Matilda blir lite mörbultad igen då jag är den som fick smällen igen! Men men den fyrfotade jag satt på skötte sig fint trots lite knuffar!

Nu ska hundarna tränas lite innan de blir att sjunka ner i ett skumbad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar