söndag 29 augusti 2010

Inställning!


Tillbaka på fast mark efter en helg i Skåne! Det är rätt underbart att varje träning förstå mer och mer av träning av hund, förstå VARFÖR! Lillskruttan har varit kass i magen så blev bara lydnad igår men idag tryckte vi in skydd också! Har varit så underbart att känna sig nollad i kunskap, sitta och titta och lyssna för att lär och fråga när man inte förstått. I love it! Mathias har varit och är galet tålmodig som svarar på alla mina frågor, att han inte kastade ut mig ur bilen på vägen hem är ett under! Själv hade ställt av mig efter tre mil! Men är tacksam för att alla mina klubbkompisar är så måna om att jag ska tycka träningen är rolig och förstå varför jag ska göra som jag gör! Har inte kommit en dag då jag inte vill åka och träna tillsammans med dom! Härlig känsla att alltid mötas av glada och positiva träningskamrater på träningsplanen, de gör otroligt mycket för motivationen!

Så nu är målen satta och Matilda kommer leva drömlivet de närmaste. Tråkigt är dock att jobbiga beslut måste fattas för att allt ska falla på plats, finns folk som har bestämt sig för en sak och ändrar sig inte vad som än händer, tråkig inställning som förstör mycket! Men bara bita ihop och göra de man älskar, träna! Hoppas vara ut på tävlingsbanorna snart vilket jag har längtat efter! Blir helt enkelt en grym höst och vår!

I morgon blir de bad för mina djur, köpt schampo som gör att all den päls som ska fällas släpper, så jag behöver bara borsta en gång! Awesome! Slippa all fällane underull och hår.. (: Blev lite mer handlat också! Lite svårt att inte ha handlat när man går ut ur Vipdog butiken!

3 kommentarer:

  1. Härligt Vännen! Tummen upp för ärliga och glada träningskompisar! Är glad för din skull. Ps: Vi saknar dig!/K

    SvaraRadera
  2. Kul! Hok är ju en av de klubbar med mest ekipage ute på banorna, så stämningen måste vara på topp :)

    Lycka till med allt och låt inte bittra människor sänka dig! Det är inte värt det! :)

    SvaraRadera
  3. Ja de är en riktigt trevlig klubb! (:
    Saknar er också Kicki!
    Ne jag ska inte göra de men det snor alltid lite energi från en;)

    Kram på er!

    SvaraRadera