fredag 10 september 2010

Djurliv!


Ja nog lever jag ett djurliv alltid! Kissekatten här hemma har haft ett svullet ben i några dagar nu och idag kollade jag det ordentligt och fick bort en skorpa. Följderna blev en flod av var, stackaren men de verkar som om trycket lättade.... Nu gäller de bara att hålla det rent och försöka få henne att äta lite antibiotika.
Idag fick man se baksidan av att ha schäfer. Lera, smuts, vatten och mer lera på både dom och mig men kul träning blev det ändå. Gizmo hade någon egen variant på inkallningen idag, intressant men inte min stil... Mikki har ju alltid synpunkter på vår träning men idag blev jag förvånad över hur bra överens vi kom. Bruden har sina stunder, sen att detta resulterade i en ny gigantisk hög med tvätt och ett blodigt finger - reflexer?!? är en annan sak! Tur hon har rosa halsband!

Har äntligen bokat resan till Finland och IPO-VM, ska bli riktigt kul! Ser fram emot att se laget tävla. Har ju varit mycket fram och tillbaka om jag skulle åka eller inte men nu blir det av, me like! Fick även ett grymt udda men snygg öronsnäckor av pappa när han kom hem så nu lyssnar jag på musik med stil! Lite extra glädje i vardagen.. Fick besök av Kicki och Niclas med, ojoj valpen va farligt söt! innan småkusinerna kom och resten av kvällen tillbringades med en sovandes lite flicka i knät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar