måndag 27 september 2010

Tur det bara är måndag en gång i veckan....


Bra start på veckan, började med att vakna med en enorm huvudvärk. Ni vet en sådan man mår illa av, men bara att pallra sig upp och dra till skolan. Tur det bara är måndag en gång i veckan för jag är verkligen inte förtjust i dom, man är alltid trött och slö...
Blev måttligt irriterad när jag på svenska fick veta att inlämningsdatumet för uppsatsen (som jag stannade hemma från innebandyn igår för att skriv) var ändrat till på fredag för att så få var klara..... Menmen fick en stjärna för att jag var klar i tid. På håltimmen springa jag och köpa lite saker till min syster som fyllt år, så nu har de pysslats en del! Har även strukturerat upp alla papper som har med min ekonomi att göra -vuxenpoäng till mig

Tog mig tiden när jag väl var hemma att köra alla hundar i ett pass lydnad. Började med Mikki och jag tror jag ska byta teknik på henne. Eftersom jag inte kan påverka henne fysiskt (missförstå mig inte, hon tar helt enkelt inte korrigeringar från mig) eller ordentligt psykiskt så har jag provat att lägga om de till ledarskap men eftersom jag inte är en helt stabil ledare och lätt kan komma av mig i någon sekund eller tappa koncentrationen är de ingen lätt utmaning. Sen har ju denna dam som har några år på nacken aldrig blivit "fostrad" så... Så kombon är inte den optimala... Men vi fick till några delar idag efter lite trixande!
Gizmo tick kämpa med apporteringen då jag inte är förtjust i att få knäskålarna vända åt andra hållet, anpassa farten vid mig helt enkelt. tycker att vi fick till de någorlunda, sen är behärskning inte lillemans starka sida och de blir lite fel ibland men då är han snabb att rätta till de och sen se lite skamsen ut. Avslutade med att trampa lite fritt följ med många tempväxlingar, träna på att behålla positionen.
Nero som inte gjort något på några månader nu var faktiskt riktigt laddad, trampade fritt följ och körde igenom honom i fjärren. Idag skärpte han verkligen till sig och försökte göra de jag påpekade förra gången. Få in gunget i kroppen, svinget i bakbenen.... Han har sina stunder! Sen fick han gå iväg på en promenad med en kompis då hon behövde en tröstande famn. Han ställer då alltid upp.
Lilla Zo som nu mera inte är speciellt liten fick mest lära sig stå eftersom hon ska ställas snart. Tycker hon blir tryggare och tryggare i att stå, både med mig och utan. Får vi bara lite mer samarbetsvilja med varandra så kan hon nog bli en sessa så småningom.
Var nöjd med träningen när jag rullade hem från farfar och ser fram emot nästa pass. Hoppas något fastnade!

Nu blir de dusch för i morgon är de fotografering i skolan sen packa inför Stockholm och resan till syster på torsdag!

2 kommentarer: