onsdag 6 februari 2013

Jag färgar Rappi för att vinna utställningar

Jag är ganska van vid att folk inom hundvärlden har svårt att unna någon framgång. Det finns alltid miljoner anledningar till varför man har nått dit men att man kan något/har tur hör inte dit....

Jag är inte den som brukar klaga på vad folk säger [bor ju trots allt i ett land med yttrandefrihet] och brukar ta allt skitsnack som en sporre och fortsätta träna, för jag tränar hund för att de är KUL men den senaste tiden har skitsnacket eskalerat och nu börjar de bli för mycket.

Jag har hundar från fel kennel...
Jag köpte Blixt för att få uppmärksamhet... 
Jag har betalat extra för att få en hund från Hagadahl...
Jag färgar Rappi för att vinna utställningar... 
Jag slår mina hundar... 
Jag mutar domaren för att vinna...

Är några saker de snackas om utöver allt som har med mig och min personlighet att göra [allt ska inte stå här..] . Detta hade egentligen inte stört mig men när det kommer från folk som utger sig från att vara mina VÄNNER. Dessutom ganska nära sådana. Det är då det sårar och blir för mycket.

Alla kommer inte gilla mig och de har jag fattat för länge sedan men när man börjar hitta på saker för att bara vara elak tröttnar jag!
Jag tränar för att de är KUL och jag är inte rädd för att misslyckas, herregud har ju ett gäng icke godkända tävlingar i ryggan osv. Nu är de så att jag råkat få en fin hund som vinner mycket på utsällningar men ärlig?! färgat henne?!?! tror ni inte jag skulle gjort ngt åt hennes vinternos om jag var intresserad att mixtra med henne?!?

Som sagt de hade förmodligen inte rört mig om de kom från yttre folk men när "vänner" börjar snacka tar det...De är även och rycker i glädjen i träningen, tursamt nog tycker jag om mina hundar för mycket för att låta de gå hela vägen. Däremot ska de skakas om lite i min vänkrets!


Ne nu orkar jag inte gnälla mer. Ut i den friska luften med mina misshandlade och färgade hundar!

9 kommentarer:

  1. Så surt! Låt det inte ta din glädje över dina fina hundar o allt du gör, du vet sanningen o dom som lyssnar på prat får ändå tänka själva om det kan finnas rimlighet i vad dom hör.. Kram

    SvaraRadera
  2. Trist! Men det viktiga är att ta reda på sanningen innan du skakar om I din vänkrets. Kram!Kicki

    SvaraRadera
  3. Joråsåatt. Visst använder du extenstions på henne också? Avundsjuka, är nog den fulaste sjukan som finns. Du vet vilka du har bakom dig, så skit i de andra töntarna <3

    SvaraRadera
  4. Tyvärr föder framgång avundsjuka! Jag dopar ju mina hundar, det är därför de vinner jämt! Att jag sen tränar oavsett väder, oavsett tid på dygnet för att de ska bli bättre, det glömmer gärna folk..

    You go girl!

    SvaraRadera
  5. Det stärker mitt fina motto: Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!!

    Folk är inte kloka alltså... Rensa ut ordentligt!
    Stå på dig! Och sträck på dig, du är grymt duktig :)

    SvaraRadera
  6. Jösses, hundfolk säger jag. Jag tycker att du och dina hundar är awesome!! :-)

    /Katja

    SvaraRadera
  7. Du verkar vara en klok tjej,så låt det här bara bli en insyn hur knäppa folk kan vara.
    Fortsätt du med din träning och omsorg för dina hundar, det du gör är bra och det visar sig på banan att du är en intelligent och duktig tjej.
    Mvh Laila

    SvaraRadera
  8. För varje korkad person som snackar en massa finns det garanterat dubbelt så många som inspireras av dig här på bloggen. Jag är en av dem @->--

    SvaraRadera