måndag 4 februari 2013

En bra lördag & en SVÅRSLAGEN söndag!


I lördags startade jag och Rappi vår andra LKL I. En tävling var jag ganska tveksam på om jag skulle starta överhuvudtaget. Vi är inte riktigt i fas med träningen [mitt emellan inlärning och kravfas] men tänkte ta de som en träning precis som förra tävlingen.

Kände mig ganska lugn när jag väl fick ta tag i kopplet på min lilla prinsessa. När vi gick i hallen för platsliggning kände att hon var lugn och samlad. La henne och sen var de bara att vänta. Tog bara några sekunder innan rottisen till höger om Rappi börjar nosa, pipa och krypa. Några sekunder senare kryper även goldentiken till vänster om henne. Rappi gjorde nån nervös nosning som avreaktion på att hon tycker de är jobbigt men annars ligger hon så lugnt så lugnt min lilla sessa!

Resterande del av tävligen är Rappi väldigt ofocuserad och väldigt mån om att nosa.
Linförigheten [7,5] har härlig attityd men snea halter.
Läggandet nollar vi trots extra tydligt kommando från mig.
Väljer att korrigera henne på inkallningen [5] då hon lämnar sträckan för att nosa. INTE ok.
Ställlandet [8] är fint förutom anslutningen och avslut.
Apporten [8] är de olydnad och sen lite tvekan men väl i munnen gör hon de fint.
Hoppet [5] är en katastrof där hon nosar både innan och efter. Not okey my dear!
Totalt 139 poäng

Är trots detta nöjd. Lingörigheten har en helt annan attityd än förra gången och Rappi är GLAD genom hela programmet. Hon behöver bara mer tid på sig att mogna och mer träning och länkning av moment :) 
Nu blir de dock tävlingsvila tills jag känner att vi är mer redo och damen har landat. 

Direkt efter tävlingen åkte vi hem och greppade nya väskor och åkte vidare mot Stockholm med Jessica och Patrik. En övernattning på kennel Trönderjycken för att sen stiga upp 05.00 och göra sig redo för en dag med utställning. 

Blev en lång väntan med de va det värt! Ensam i sin klass för visso så klassvinsten var given. Superfin kritik men bäst av allt. Hon går in och blir BIR!!! 

Tusen tack Jeanette som ställde upp och dubbelhandlade så min lilla loppa höll tassarna på backen. Såg så härligt ut då Jeanette säger "Älskling" till Rappi som genast svarar med en svansviftning! [hon skulle dessutom promt bli buren av henne tidigare under dagen] 

Hemma igen fick Prinsessan ben, kex, massage och lite mer ben! Den bästa förtjänar det bästa! 

3 kommentarer:

  1. Grattis!! :D men du, är inte dubbelhandling typ förbjudet? ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till en sådan fin helg :)

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Vilken bra helg ni har haft! =)

    SvaraRadera