torsdag 31 januari 2013

Gårdagens träning del 2: Rappi

Rappis träning igår var totalt kravlös. Målet var att få upp energin i henne vilket jag tyckte att jag fick. 
Ett läggande och ett ställande som jag tycker är helt okey och väljer att inte göra mer. Lite hopp för att ha gjort de och en inkallning. Mer än så blev de inte! 

Är inte riktigt förtjust i fasen vi är just nu. Allt är i ett mellanting mellan inlärning och i kravsättning. Så att ha en tävling inom kort känns sådär men va göra man. Har betalat in och får väll se på tävlingsdagen hur mycket vi kör. Om det bra blir en platsliggning eller hela programmet återstår helt enkelt att se! :) 

Precis som med lilleman finns de två filmer. En lång och en kort, välj själv! 

En kort...

och en lång.. 

Snart dags för mig att åka och jobba. Har i alla fall hunnit med att vaccinera lilleman och springa en sväng med tjejerna. Dock var Rappi lite lat idag så kopplade loss Zo så Rappi fick jaga lite rygg. Hon glider gärna annars på att Zo alltid jobbar som en idiot och tar därför inte speciellt mkt tyngd i selen om hon ens gör de.. Så framöver kommer jag köra dom en och en mycket mer så hon lär sig att de inte lönar sig att vara lat!

Stay safe! 

5 kommentarer:

  1. Riktigt duktiga ni är! Alla filmer är jättefina! :)

    SvaraRadera
  2. Det är i Kyrkekvarn ni tränar va? :D Ser PRECIS ut som den hundhallen! Jag har tillbringat väldigt många läger där iaf, och fick prova på hallen förra sommaren + den kommande ska vi också vara där!

    Ps: har du lust att hjälpa min blogg att bli bättre? Har nämligen startat om från början för att gå in på nytt spår och behöver veta vad folk gillar med bloggar. Kika in och lämna lite tips så hade det varit guldvärt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja men precis Matilda.. Ser att du hittat din härliga attityd!! Rosa är ju en attityd, tänk rosa.. :)

    SvaraRadera