fredag 25 januari 2013

För det är dagarna som går..

.. Dagarna som går, som är livet!

Dagarna flyger iväg och jag har på de senaste dagarna inte hunnit sitta ner många minuter.. Eller åkte till Tyskland tur och retur i måndags och då satt jag ju ganska många timmar. En riktigt trevlig resa med mycket nya intryck och upplevelsen. Man hinner mer än man tror på 35timmar!




I onsdags och torsdags blev de en tur på hästryggen i kylan. Så otroligt härligt och lugnet i kroppen efteråt är fantastiskt. Är ju bortskämd med att få åka och rida fina hästar när jag saknar ridningen för mycket! Hundarna har fått lite klickerträning då jag inte haft orken att vara ute och träna.

Rappi: "stå i lådand" och "håll apport". Har även påbörjat träningen av markeringen av spårapporter. Vi har ju haft konflikter i spåret vid just apporterna så nu blir de lite nytänk och lite mer lek vid dom.


Blixt Har fått träna på sitt och lärt sig Give-Me-Five. Så nu kan han fyra saker! Komma när jag ropar, sitt, Kanin och Give-me-five ;)

Jobbat onsdag och torsdag där temperaturen legat mellan minus 22 och minus 25. Otroligt kallt och slitit för kroppen. Som pricken över i:t kom jag hem och hade magsjuka och feberfrossa delux i morse.. En otroligt otrevlig kombination vill jag lova!
Lilleman som fått följa med hem var helt förstörd över hur jag betedde mig och kröp tätt, tätt intill när jag låg ner och satt med hakan vilandes på axeln när toan hälsades på. Söt lilla hjälten!

Så idag har jag inte gjort många knop och lär förmodligen inte göra det heller i helgen..


2 kommentarer:

  1. Va härligt det ser ut med uteritten. =) Och krya på dig!

    SvaraRadera