onsdag 2 januari 2013

Leendet försvann inte ens när lilla galningen rev sönder läppen..

Onsdagar innebär träning. Träning med Jönköpings hundförare.

Vaknade till en strålade sol och lurade mig själv att de skulle vara varmare ute än vad det var. Skulle tagit en lite varmare jacka... Så fick stå och frysa lite [kolla termometern nästa gång Matilda..] men va gör det när träningen går kalas.  Leendet försvann inte ens när lilla galningen rev sönder läppen.. 


Va är bättre att träna platsliggning med än ett helt gäng stabila och lugna hundar?! Så Rappis första riktiga platsliggning skedde med lugn och ro. PERFEKT! Har bestämt mig för att inte köra Go´natt på tävlingen då jag inte vill att de ska blandas in obehag i de ordet [LKL I är ju inte direkt känt för trygga platsliggningar] och istället köra på ligg- Stanna kvar. 


La sen fokus på de fria följet och jag är otroligt imponerad av henne. Flera andra hundar och skyddsträning på planen och hon släpper inte kontakten [och de trots löp]. Höjde kraven på positionen idag då hon börjat bli lite slarvig och jag har haft lite väl mkt tolerans med var hon får vara. Så skönt att hon börjar få lite uthållighet och kan trampa på bra länge utan mer belöning än mitt hjärta som slår med full kärlek för henne. Sen kommer de en köttbulle någon gång bland. 

I morgon blir det ett liknande pass. Måste träna nedläggningar från utgångsposition. Det suger vi på... Men det ska bli en rolig bit att träna på. Tog en promenad igår och funderade på träningen och konstaterade att en ordentlig genomgång av mig är nödvändigt. 


Jag går som en kratta - Är inte konsekvent - på tok för impulsiv - har inga tydliga mål osv. Så skärpning Matilda annars kommer de aldrig funka :P

Dags att göra sig redo för jobb. Dags för läro igen och inatt har jag en hundförare som lärare. Mycket härligt snack med andra ord!

1 kommentar: