söndag 27 januari 2013

Miss 456 idéer

Det är jag det. Ni som känner mig väl känner också till hur sant de är. Jag har alltid massa idéer och kommer ständigt på nya. Vissa är bra, andra mindre bra.. sen har vi dom som är helgalna och dom som är lite lugnare. Ni fattar grejen?

Min senaste idé är faktiskt enligt mig ganska fiffig [kan bero på att min far är inblandad..] och något jag kommer göra verklighet av! Det gäller problemet med sovplatserna i hundgårdarna. I dagsläget har vi tre lekstugor + en hundkoja [alltid mins 10 grader i.. mer vill dom inte ha på vintern] där alla har var sin hundgård på 20kvm. Utomhus har dom en platå i ena hörnet där dom kan hoppa upp och sitta/ligga. Inomhus har två av tre lekstugor en "hylla" där dom kan hoppa upp på..

Det som är mitt problem är att dom inte har ngt mjukt att ligga på. Rappi äter upp de mesta och vanliga fälar blir så otroligt sunkiga när hundarna går in och ut i alla väder. Dessutom isolerar dom inte så mycket mot golvet som blir kallt nu på vintern. SÅ

Min lösning är: 
Åka och köpa frigolitplattor [ja jag vet att dom är goda att äta för hundar] och galontyg.
Tanken är att sy fodral till frigoliten, lätt att torka av och de isolerar. Eventuellt köper jag lite skumgummi och lägger på ena sidan för att göra de mjukare.

Smart om ni frågar mig och dessutom ganska billigt! :D Tyvärr hjälper de nog inte Blixt att va söt när han sover...




4 kommentarer:

  1. Jäkligt bra idé! Klurat på något liknande då jag vill kunna torka av eller rättare sagt spola med högtryckstvätten för att få bort alla smuts ;P

    SvaraRadera
  2. Min senaste uppfödare kom på en nästan identisk lösning för buren i sin polisbil, så han skulle slippa tvätta massa fällar i tid och otid. Tror underlaget bestod av en plywoodskiva med ett tjockt lager skumgummi runt som sedan klätts in och sedermera häftats ihop på undersidan med någon form av presenning eller galontyg. Väldigt smidigt, bara att spola av med vattenslang vid behov.

    Ta gärna lite foton av hundgårdarna, hade varit intressant att se hur det ser ut. Behöver inspiration inför framtiden. :)

    SvaraRadera