tisdag 29 januari 2013

Halv tio med Cia

Mötte upp Cia idag vid halv tio för lite lydnad. Började med att gå in och lägga en plats [perfekt att lägga direkt som på tävling och dessutom med ny hund för Rappis del] där Rappi vill tjuva på nedläggandet. Platsen i sig var inga konstigheter, hon ligger tryggt och lugnt vilket är otroligt skönt!
Gick ut och satte henne i bilen och tog ut lilleman.


Han har fått börja träna på att leta lite position och på ingångar. Kommer ha att han går runt mig från "inkallnings positionen" så de fick han träna lite på med. Han är så söt när han koncentrerar sig och bara yttersta biten på svansen viftar :)

Tog ut Rappi igen för att köra ett LKL I program men insåg efter linförigheten att de inte skulle gå. En otroligt stor osäkerhet hängde över min lilla dam, ingen kontakt, dålig fokus och urkassa starter. Mycket beror på hur jag går/gick så satte in henne igen. Torrgick med Cias hökögon på mig.
Slappna av, släpp kylskåpet, fram med attityden och GÅ!
Torrgick lite till innan lilleman fick komma ut igen.
Han fick träna samma som innan, söta lilla! Sen fick Rappi komma in igen och bara gå lite starter.


Blev lunch på landhs som avslutning. Lite hundsnack och bara en mysig stund! En liten stund som blev en lång stund. Märkligt att tiden bara kan springa iväg sådär ;) Väl hemma blev de en "grov grooming" av Rappi då hon ska ställas på söndag och som vädret är nu kommer hon behöva groomas varje dag för att inte bli en enda stor tova...  Passade även på att skotta ur snö från hundgårdarna, eftersom de töar och dom plattar till snön precis framme vid dörren. Blir de kallt igen så står dom på blankis... så för att undvika onödiga skador hackade jag bort skiten!

Blev ett kort positivt pass för Rappi innan jag gav mig. Bara starter med belöningar när hon hade kontakt och var med. Lyckat!

2 kommentarer:

  1. Underbar kommentar: "Slappna av, släpp kylskåpet, fram med attityden och GÅ!"

    SvaraRadera
  2. Grymt bra Matilda! Hejja hejja!!

    SvaraRadera