onsdag 30 januari 2013

och där står jag som fastfrusen, glad att jag inte druckit mer för då hade jag kissat på mig

Min kropp och jag är inte riktigt överens just nu. Den vill vila men de vill inte jag och när den vägrar förhandla så får jag tvinga den!


Tog på mig löparkläderna och selade på tjejerna [vi var läskigt matchande idag måste jag säga!] . Tänkte ta svängen runt ruder som blir 3km exakt med en liten extra sväng. Lagom att starta med då jag varit sjuk och tjejerna inte sprungit på länge och de började bra. Fin start utan trassel. Dom lyssnar fint på dirigeringarna och väl ute på vägen vi skulle följa i nästan 3km så var de bara att falla in i tempot och låta benen jobba. Tyvärr var de lite isigt på vissa ställen så fick sänka farten för att inte halka och dra omkull hela gänget.

Jag springer nästan alltid med musik i öronen då de hjälper mig hålla tempot och motivationen uppe. Zo säger till om de kommer en bil jag inte sett när jag vridit på huvudet vilket jag gör titt som tätt. Idag ångrar jag dock att jag gjorde de... Vi hade sprungit ca 2,5 km när tre ÄLGAR kommer flygandes ur skogen [Zo hade inte visat något om att hon vittrat dom] och sen går allt i slowmotion. Två av dom i modell ENORM springer ut precis framför hundarna och den tredje i modell MELLAN [fortfarande enormt stor] HOPPAR ÖVER VÅR LINA!!!! 
Rappi skriker och blir ett med backen. Zo skyggar till och fattar inget och jag står som fastfrusen, glad att jag inte druckit mer för då hade jag kissat på mig...och tittar på de tre enorma figurerna som springer iväg över ängen på andra sidan vägen..

Tar nån halvminut innan jag samlat mig och inser att jag måste fortsätta springa så vi inte får alltför mycket skit av de här.. Som tur är så är Zo så stabil i arbetet så hon tuffar på och får med sig Rappi och turen avslutas så bra den kunde. Kommer till bilen och då börjar jag fatta vad som faktiskt hände. De hade kunnat gå riktigt illa.

Tar ut lilleman som får följa med medans tjejerna varvas ner och jag försöker lugna mig själv. Stretcha sen hem. Är fortfarande skakis.. måste försöka samla mig snart för har bokat kyrkekvarn till 3..


8 kommentarer:

  1. Det är livsfarligt att vara med dej Matilda:) Tur att det gick bra hörrö! Vi ses sen, kram Snäckan

    SvaraRadera
  2. Herregud vilken otrevlig upplevelse. Vilken tur att allt gick bra!

    SvaraRadera
  3. Usch vad otäckt, men tur att det gick bra iaf:)

    SvaraRadera
  4. Men shit! Tur att ni kom helskinnade därifrån.

    SvaraRadera
  5. Men fy tusan vilken upplevelse Matilda! (Fast lite häftigt ändå)

    SvaraRadera
  6. usch, jag gillar inte älgar!! De är så sjukt stora och bryr sig inte om nåt! Är glad att det inte var jag! Fast jag hade uppskattat älgköttet som grabbarna hade fällt åt mig om de hade varit med om den situationen ;)

    SvaraRadera
  7. Oj, vad läskigt att dom kom så nära! Vi blev förbisprungna av en flock vildsvin i höstas, dock 10 meter ifrån oss. Kan närmast beskriva min känsla som skräckblandad förtjusning ;)

    Vilken fin rosa blogg :)

    SvaraRadera