fredag 18 januari 2013

Den lilla saken

Vet inte vem som blev räddast när han flög upp, jag eller Blixt. Tror de blev lika i den matchen faktiskt och rädda blev vi. Jag för att han från sovande flög upp och skällde, han för att han drömde något och vaknade vid sitt eget skall.. andra gången denna veckan han göra så. Några undrar vad lilleman är för en liten filur så jag tänkte jag kan skriva nån rad om illbattingen nu när jag ändå började.


Det är en snäll och charmig kille med fyra tassar, två enorma öron och en svans som han nyligen fick syn på [han har trots vissa försök inte fått tag på den än..], han är väldigt självständig och framåt. Inte mycket som skrämmer honom om man nu inte fått sin filt erövrad av rött presentpapper... Han gillar att sova och sno huvudkuddar, mina BH:ar, väskor och matskålar.



Han är väldigt kontaktsökande och vill gärna vara mig hack i häl... fast de blir alltid att han springer precis framför fötterna på mig och är ivägen.... Han kan få inpulser att han är någon form av superhjälte och klarar ALLT själv [och kan låta mig gå flera hundra meter medans han vaktar garageinfarten...] vilket iof alla småpojkar tror men däremellan är han faktiskt ganska mammig.

Han blir en stjärnforskare om en katt närmar sig [man får inte jaga dom och då är det bäst att inte se dom] men smakar gärna lite på kattmaten om morsan är lite ouppmärksam. Han är en fena på att ploga snö med nosen och börjar även få en riktigt bra balans och kan sitta och ligga på balansbollen samtidigt som frukosten intas..



















Vad lilleman däremot INTE gillar är att man måste lämna tillbaka saker man fått av mig. Förbudet om att väcka mig genom att kampa i mitt hår. Förbudet mot att springa och släga leksaker i vattenskålen så de skvätter vatten överallt. Förbudet mot att hämta smutstvätt i tvättkorgar... osv.

Ja de är väll typ de som finns att säga om den svarta saken som nu återigen snott mina huvudkuddar och snarkar ljudligt :)



1 kommentar: