måndag 7 januari 2013

De senaste dagarna!

Har farit full rulle de senaste dagarna med mycket träning och ny medlem i flocken. Skulle jag skriva om allt skulle de bli en roman vilket INGEN orkar läsa så de blir den korta versionen.

Söndag
Träning med Stefans grupp i ett ridhus utanför Stockholm. Ett pass lydnad där Rappi höll en äckligt bra fokus. Om de berodde på att fem andra unghundar var inne samtidigt eller om hon bara var laddad kan ja inte svara på men känslan var fantastisk. Blev mycket linförighet och några lägganden. Avslutade med en kort plats mest för att utnyttja tillfället.
Världens sötaste skyddshund? 
Hann även med två pass skydd och min lilla prinsessa tycker att livets problem löser sig bara man viftar på svansen och pussas.. vilket skydd inte riiiiktigt går ut på. Vilket hon sakta men säkert förstod. Men hon har inte kört skydd [knappt kampat alls då jag inte gjort de med henne..] sen hon var tre månader.
Sett till de tre pass vi hann med i helgen så gjorde hon i alla fall framsteg!

Hemfärden på eftermiddagen blev däremot mindre glammig.... lilleman som skulle med hem tyckte inte att bilbur var rätta platsen för honom vilket han påpekade med HÖGA klagomål. Han bajsade även ner fällen efter 500m i protest. Efter två timmar tröttnade jag och plackade fram honom varpå han somna på studs.

buren han skulle sovit i.. blev visst i sängen
Kom hem och lät flocken hälsa. Rappi som träffat honom innan är besviken på att han är så långsam men gillar honom. Zo sprang fram med livets svans och blev MYCKET förtjust i att han visste vad det innebar [de tackar vi hans mamma & pappa för] och efter att ha konstaterat de vände hon nöjt på klacken med vetskapen om att hon inte skulle behöva slita den nya i stycken.

Måndag
Vaknar vid halv 9. Lilleman hade sovit hela natten i sängen bredvid mig [tackar för det då jag ver helt slut]. Rappi låg på golvet och tittade förväntansfullt på mig.
Rastade pälsbollarna och gjorde mig i ordning för att möta Cia för lite träning på Kyrkekvarn.

Lilleman fick bekanta sig med klickern och miljöerna. Kollade på Cias lydnad som blivit riktigt fin, visade Hanna en inlärningsmetod på slalom innan det var dags för Rappi.



Tänkte ta tillfället i akt och utnyttja en tävlingsledare. Hade förhoppningarna om att de skulle gå lika bra som i ridhuset men jag hade fel. Idag var hon inte alls så koncentrerad och var som bäst på hennes "sämsta" moment. Spännande. Tror dock det är för att löpet precis är över/i de sista dagarna.
Fick allt filmat så ska försöka få ihop de till en film. Skratta fick jag i alla fall göra :)

Resten av dagen har jag och lillen varit i Jönköping. Träffat Alicia, besiktat om bilen, varit på Djurmagazinet, träffat folk och vägt lilleman.



2 kommentarer:

  1. Den där hundhallen på bilden... är det möjligtvis den i Kyrkekvarn?
    :D
    Kika in vår första agilityträning för iår - massor av överskottsenergi efter 4-3 veckors vila http://jackieie.blogg.se/2013/january/spikes-traning-forsta-for-i-ar-61-januari-2013.html

    SvaraRadera