tisdag 1 januari 2013

Val av lina


Har ett ständigt problem när jag ska spåra. Nämligen valet av lina. Har fortfarande inte bestämt mig för vilken lina som passar oss bäst.. Idag blev det den svarta då marken var lerig och jag inte orkade smutsa ner de rosa ;)


Vad det gäller spåret så levererar den lilla.
Spåret idag som blev ett rakt visade att vi är på samma trappsteg som när vi spårade sist. Om inte liite högre upp på den delen som har med själva arbetet att göra. Hon tappade kärnan vid ett tillfälle och hon arbetade riktigt fint. Backade och jobbade sida till sida.
Skönt är det i alla fall att känna att de problem som skulle bearbetas förra året inte förändras så man behöver inte tänka om [ÄN].

Så nu är det bara att börja spåra så spårkondiotionen kommer tillbaka [den har nog inte hunnit bli så dålig] och börja fila på våra svagheter. Vilket i dagsläget är bra markeringar vid apporterna och beteendet vid synintryck av omgivningen. Sjukt laddad för ett år med mycket spår! :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker Elbogen spårlina, även kallad SBK-linan är bäst. Den glider fint i alla terränger, temperaturer och väder samt lätt att skölja bort all smuts. Min är gul, vilket jag har specielbeställt :) Går säkert beställa ngnstans i rosa ;) Annars brukar de vara orange.

    SvaraRadera