fredag 18 januari 2013

DEBUTEN gjord!

Då var debuten i lkl I avklarad tillsammans med lilla prinsessan. Beroende på hur man ser på hund/tävling/relation så kan tävlingen vara både kanon och kalkon. Jag var ute efter en trygg plats och en avstämning i vår träning och det var EXAKT det jag fick, dyrt var de också!

För precis som Jeanette sa innan tävlingen när jag ringde [bättre människa att prata med innan start finns inte] . Detta är en situation du ALDRIG får fram på en träning.
"DINA pengar, ERA minuter, ER tävling. Tänk på vad du är ute efter och slappna av!"
Jag ville åt situationen, testa platsen och visa henne vad en tävling är.  Mycket kan hända och man vet aldrig vilka som tävlar. Jag har urkassa nerver och dom kommer bara fram på tävling och det är mycket man inte vet när man gör sin första tävling. Hur reagerar hon på min nervositet, hur mycket ska hon värmas? Hur mycket behöver hon vara ute innan? osv. Vi gjorde de vi kom för att göra och jag älskar min lilla prinsessa ännu mer efter idag!

Att få ett sms innehållande "Du är kund hos SBK!! Vem fan blir nervös när de går in på ICA för att köpa lösgodis?" gör att de nerver som fanns förintades. Underbara Jeanette!

leendet var lika stort efter tävlingen. Om inte större! 

Idag var vi 12 ekipage i lkl I och ALLA hundar låg på platsen. Helt otroligt!
Jag la ner Rappi och kände att hon la sig med rätt energier men när jag vänt mig om ville jag inte titta på henne då jag var nervös över de andra hundarna och jag ville inte att hon skulle få de bekräftat mer än vad min kropp redan sa.
Efter halvminuten kunde jag inte hålla mig utan ville se hur hon hade där på sin plats och om hon låg tryggt. Möter blicken hos en prinsessa som är grumlig. Hon låg hur tryggt och lugnt som helst för det var ju VI som låg plats [ofattbar känsla när ens hund är mer övertygad än du själv] För henne fanns de inga tvivel. De andra hundarna fanns inte. Det var VI, bara VI.  Hon och jag!
Där och då var min tävling över. Det var det här jag kom för att testa och min hund var långt mycket bättre än jag kunnat önska!

Bild från i måndags.. 

- För er som vill veta resten -

Vi hade startnummer 8 så de blev lite väntan men med kvittot på att jag har en ovärderlig grund att stå på i platsen så släppte jag allt annat & gick ut för att göra det jag ville. Visa henne vad tävling är. Linförigheten blev en 8 då hon var lite vid i helt om och en sne halt. Inte riktigt den energin jag ville ha men med en elithund i full rulle bakom sig så gjorde hon de bra!

Läggandet nollar vi då hon inte är med i starten och blir osäker. Osäkerheten hänger med programmet igenom då hon väljer att tänka en gång extra på vad jag säger innan hon gör. Något jag är glad att hon gör. Hon är så mån om att göra rätt men hon vågar ändå lita på sin ordförståelse.


Inget förstapris men det var ju inte det vi var ute efter. Är inte besviken på något sätt utan mer än nöjd. Hon är en fantastisk hund och med lite mer momentträning kommer hon bli giftig. Riktigt giftig!


Nu ska vi sova och drömma om hur grymma vi är! 

9 kommentarer:

  1. Åh riktigt bra! Jag gläds med dig! Vilket härligt SMS du fick av Jeanette, helt rätt! Ha det göttans

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till en fin debut!!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Härligt skrivet och härlig inställning, och en bra debut ju !! :D

    SvaraRadera
  4. Bra debut ! Kör på !! Krama henne fr mig..

    ¨Legenden¨

    SvaraRadera
  5. GRYM debut vännen! Stort grattis :)

    SvaraRadera
  6. Grattis!! Va duktiga ni är! =)

    SvaraRadera
  7. Grattis! :) Väldigt kul tanke att ha med sig på tävling i det där SMS:et :)

    SvaraRadera
  8. Bra,jobbat! ;)kram kicki

    SvaraRadera