söndag 27 januari 2013

Fel teknik

Mitt och Rappis "problem" i lydnaden är inget problem. Det är bara jag som varit lite otydlig. Eller väldigt otydlig. Hade bestämt mig för att lösa de här med läggandet så gick ut och körde lite. Samma sak varje gång. Hon blir stående eller sittande. Satte henne i kärran och funderade lite sen slog de mig. OM hon hade använt tekniken jag lärt henne i läggandet så skulle hon omöjligt kunna bli stående eller sittande MEN om hon istället väljer tekniken vid läggande i skiftet SITT-LIGG i fjärren så skulle hon hamna så som hon gör.

Tog ut henne igen och sneglade nu lite extra på hur hon använde sin kropp och mycket riktigt vill hon fört sätta sig och sen slänga ner benen men kommer av sig då det blir "fel" när hon tänker sätta sig. Därav felet i momentet. Riktigt härligt att de inte var svårare än så!
Så de blev att gå tillbaka till ruta ett och nöta, stötta och förklara. Måste erkänna att hon såg mycket lugnar ut i blicken när jag förklarade. Hon har lixom förstått att hon gör fel men inte vart. Något jag får skylla mig själv för då jag nött både fjärr och läggande samtidigt och glömt stämma av om hon sorterat rätt.



Lilleman har fått träna på att hämta diverse olika saker och komma tillbaka med dom. Vilket han har klurat ur är mycket roligare än om man springer iväg med dom själv ;) Ett steg i rätt riktning.

Gick sen lös på bilen och förrådet. Trött på att allt inte ligger där det ska. Lite omstrukturering blev de med så nu är bilen lättare och förrådet luftigare! Kroppen är trött så de gick inte fort.. men de blev i alla fall gjort!

Bilen rymmer mycket.. 

FÖRE



EFTER







3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man kommer på de där lösningarna som var mycket enklare än man trott! =)

    SvaraRadera
  2. Vart har du köpt den rosa hundburen?! :D

    SvaraRadera