söndag 13 januari 2013

kommer aldrig kunna skrapa ihop argument nog

Jag kommer aldrig hävda att jag är normal. Kommer nämligen aldrig kunna skrapa ihop argument nog för den saken, hela jag talar nämligen emot det. Kvällens/nattens påhitt ger mig väll inte direkt mer tyngd i "normal" skålen.. ;)

Tog med gänget och hämtade upp Tove och Rejwen när klockan började närma sig midnatt. Lilleman fick stanna och sova i bilen medans vi tog en ca 4 km lång promenad i det vi trodde var bortsmälta skidspår. Rappi började promenaden med att gå igenom isen på ett dike och blev dyngsur på bakbenen [kanoners..] fem minuter senare ligger Tove raklång i en nedförsbacke och ytterligare några minuter senare får vi springa igenom en snömaskin. En promenad med många skratt helt enkelt.

Testade att köra lite fjärr med Rappi under tiden och så länge hon inte är för uppskruvad gör hon riktigt fina skiften [bara sitt-ligg-sitt-ligg so far] och börjar få bra ordförståelse. Inga handtecken behövs just nu. Tillbaka vid bilen kunde jag inte hålla mig [förstår ni nu varför jag ägnat mig åt lilleman?] och bad Tove kommendera oss i lite FF. Hon har mycket bättre fokus nu när mamma har lärt sig att "SE" och jag är mer än nöjd. Testade även lite lägganden och tekniken är tillbaka men inte tryggheten och därmed inte farten [men de kommer]. Så nu har jag en plan inför veckan!

Målet med tävlingen är ju inte att jaga poäng utan bygga på vår relation och ha KUL. Hon är ung och vi har hela livet på oss. Går det så går det men hon kommer få all stöttning hon behöver från mig.


Momenten i LKL och min plan!
Platsliggning: Kommer avsluta passet i morgon med en plats sen får det vara. Hon är trygg och blir de oroligt på tävlingen kommer jag gå och hämta henne.
Tandvisning: Kanske man borde testa en gång.. dom ska ju helst hålla sig i skinnet och sitta still :P
Linförighet: Här är hon som säkrast så det kommer vi bara värma lite med ev. annars låta de vara och lägga fokuset på andra moment.
Läggande: Positiva lägganden. Mycket belöning för att bygga tryggheten i att hon gör rätt. Så inte göra hela momentet.
Inkallning: Kommer vi lägga tid på på måndag. Framförallt ingångarna.
Ställande: Samma som läggandet.
Apportering: Tar hon den på tävlingen så gör hon. Inget jag kommer gräva ner mig i just nu men hon kommer få göra en apportering i morgon och på måndag.
Hopp: Kommer tränas på måndag då vi är inne och hon inte kan halka.

Nu ska jag göra lillaman & john blund sällskap!

2 kommentarer:

  1. haha jag satte mig och tränade ett klickerpass med min hund kl 2 på natten, never claimed I'm normal either :P

    Lycka till på tävlingen! När är den? :) Hoppas det blir riktigt kul o jag är säker på att ni kommer tillbaka hem med en (eller fler) erfarenhet rikare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensan ;)

      DEn 18 är den. Ja tomhänta kommer vi nog garanterat inte vara när vi kommit hem :)

      Radera